رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مساعدت بخش خصوصی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی و بانکی استان را برطرف کند، گفت: پیشنهادات بخش خصوصی باید با رویکرد افزایش دامنه رفاه و معیشت امور اقتصادی مردم باشد.

 عبداللهی  رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در  دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کار تجاری وضع قانون باید به گونه‌ای باشد که تجارت را تسهیل کند، گفت: برای اینکه امکان رسیدگی به دعوی تجاری در استان وجود داشته باشد حتما باید یک قرارداد مکتوب و نوشته با موازین و بیع بین المللی تدوین شود.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری‌ها باید با موازین قانونی یکی باشد افزود: پیشنهادات بخش خصوصی باید با رویکرد افزایش دامنه رفاه و معیشت امور اقتصادی مردم باشد‌.

عبداللهی با اشاره به اینکه امروز در استان فعالیت اقتصادی به صرفه نیست و باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم گفت: صنعتی که به استان آورده می‌شود باید با وضعیت اقلیمی و واقعیت‌های استان سازگاری داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر در استان می‌تواند مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد، عنوان کرد: خراسان جنوبی سالانه ۳۰۰ روز آفتاب مستقیم دارد لذا می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

وی با اشاره به اینکه تفکر سیستم بانکی در زمینه تعهد صرفا به تسهیلات تکلیفی قابل قبول نیست، بیان کرد: اگر می‌خواهیم ناترازی سیستم بانکی را برطرف شود باید حساب شرکت‌های بزرگ استان را به داخل استان منتقل کرد.

عبدالهی با بیان اینکه مساعدت بخش خصوصی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی و بانکی استان را برطرف کند، اظهار داشت: یکی از دلایل عدم استقبال به اتاق‌های داوری اخذ هزینه‌های هنگفت است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.