16 خرداد روز "هنر اسلامی" پیوند گاه هنرمندان و ارزش های معنوی نام گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛رییس ستاد بزرگداشت دهه هلالیه در شهرستان آران و بیدگل، نامگذاری روز یک شنبه 16 خرداد با ‌عنوان "هنر اسلامی، پیوند گاه هنرمندان و ارزشهای معنوی" را یادآور شد و گفت: برپایی ایستگاه نقاشی طولی، قرائت مناجات شعبانیه، نشست با طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان و ائمه جماعت از جمله ‌برنامه‌های اجرایی این روز بود.

تکیه تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال 14 قمری در مدینه منوره برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: «هذا هلال وجهه» این نوزاد رویش چون ماه است و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.

مادر آن حضرت امامه دختر ابی العاص و زینب دختر رسول خدا(ص) است، امامه بعد از حضرت فاطمه (س) و بنابر وصیت او به عقد حضرت علی (ع) در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی تذکره ها محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا (ص) می رسد.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و 6 کیلومتری دارالمؤمنین کاشان واقع شده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.