تخلیه نامناسب پسماندهای واحد های صنعتی در دلیجان ؛ سلامت طبیعت این شهرستان را نشانه گرفته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شهرک صنعتی دلیجان در کلیومتر 5 محور دلیجان-اصفهان قرار دارد که بیش از 400 واحد صنعتی در آن فعالیت می کنند که در این میان تعدادی از این واحدهای صنعتی با تخلیه نامناسب و غیر اصولی پسماندهای صنعتی خود در انتهای شهرک در طی چندین سال حدود 20 هکتار از اراضی آنجا را آلوده به پسماندهای صنعتی خود کرده اند.
طبق نظر کارشناسان محیط زیست و شواهد عینی نحوه دفن زباله ها در دلیجان مشکلاتی نظیر شیرابه ها، دپوی زباله ها بدون دفن، فقدان حصار کشی مطلوب جهت جلوگیری از پراکنده شدن زباله ها در محیط زیست به وجود آورده است.
این وضعیت در شهرک صنعتی دلیجان بسیار بغرنج است و متاسفانه مدیر کل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی تاکنون از اجرای مصوبات کارگروه پسماند شهرستان به بهانه های مختلف شانه خالی کرده و شواهد نشان می دهد در آینده نزدیک بلاتکلیفی دفن مناسب این زباله های صنعتی عواقب فاجعه آمیزی برای محیط زیست شهرستان به وجود خواهد آورد.
این موضوع در حالی است که با توجه به اینکه بادهای غالب شهرستان عموما از سمت شمال غربی به سمت جنوب شرقی شهرستان درحال وزیدن است باعث می شود تا این پسماندها تا کیلومتر ها آنطرف تر جایی که حیات وحش شهرستان در روستای رباط ترک وجود داردند حرکت کند که حساسیت این موضوع رو دو چندان می کند.
خلیلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان دلیجان هم گفت : اقدامات جهت انتقال پسماندها به مکان جدید صورت گرفته است و در صورتی که هریک از واحدها همکاری نکنند از طریق مقامات قضایی پیگیر موضوع خواهیم شد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، صنعتی ، دلیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار