نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و سرمایه گذاران نروژی در نشست هایی جداگانه با مسئولان گیلان درباره سرمایه گذاری در زمینه حفاظت از محیط زیست و طرح های شیلاتی رایزنی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان ابتدا در دیدار با نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و در نشست کمیته هماهنگی مشترک فاز دوم طرح احیای تالاب بین المللی انزلی گفت: مردم به دنبال نتایج ملموس این طرح هستند.
محمدعلی نجفی این طرح را کانون توجه بسیاری از منتقدان دستگاه های نظارتی و مجلس دانست و افزود: انتقال دانش فنی، مدیریت یکپارچه، شفاف سازی هزینه های صورت گرفته و عملیاتی شدن اقدامات در این پروژه از انتظارات جدی مردم است.
وی خواستار خروج نام تالاب انزلی از لیست تالاب های درمعرض خطر شد و تصریح کرد: با توجه به پیشرفت های ژاپن در بخش های مختلف انتظار داریم جایکا ضمن تسریع در اجرای فاز عملیاتی طرح احیای تالاب انزلی نسبت به اعزام متخصصان و کارشناسان خبره جدیت بیشتری به خرج دهد.
کوهه ایساتو، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران هم در این نشست با اشاره به لزوم افزایش همکاری های دو طرف گفت: مراحل اجرایی طرح احیای تالاب  بین المللی انزلی آغاز شده است و کشورش در این بخش سرمایه گذاری می کند.
استاندار گیلان همچنین در نشست مشترک با سرمایه گذار نروژی در رشت با اشاره به آمادگی گیلان برای استفاده از تجربیات این کشور در طرح های آبزی پروری افزود: امیدواریم با حضور نروژی ها در گیلان بتوانیم از دانش فنی و امکانات مدرن ساخت قفس و پرورش ماهی در آن بهره مند شویم.
محمدعلی نجفی با بیان اینکه در گیلان هیچ مشکلی برای اخذ مجوزهای لازم و همکاری با دستگاه های اجرایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال برای تولید 12هزار تن ماهی در قفس به 9 سرمایه گذار مجوزهای لازم به ویژه زیست محیطی و پروانه تاسیس داده شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.