یزد؛

نبود سیم آرت، مهمترین علل برق گرفتگی کولرهای آبی

نبود سیم اتصال زمین و فیوز مناسب، از مهمترین علل برق گرفتگی در فصل گرما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی اكبرزابلی، با تاكيد بر خريد كولرهای آبی استاندارد و با برچسب انرژی مناسب گفت: مهمترین علل برق گرفتگی کولرهای آبی، نبود سیم ارت (سیم اتصال به زمین) است.

 وی، نصب و خريد كولرهای آبی با استانداردهای ايمنی مناسب برای پيشگيری از حوادث برق گرفتگی در فصل گرما را ضروری دانست و متذکر شد: گردش دائمی جریان آب و اتصال مستقیم کولر با زمین و تماس استفاده كنندگان و تعميركاران بابدنه آن، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان ما شده است.

زابلی استفاده وسیع از کولرهای آبی در استان و توجه به نكات ايمنی در سرويس های ساليانه را حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: مناسب نبودن طراحی و جاسازی پمپ، عایق نبودن قطعات فلزی و نیز اتصال پوشال های خیس به بدنه، موجب انتقال برق به کولر شده و شرایط خطرناکی را پدید می آورد.

وی، در بخش ديگری از سخنانش از متولیان امر ساخت و ساز خواست تا موضوع نصب سیستم اتصال به زمین ساختمان ها راجدی تلقی نموده و نقش خود را در كاهش عوامل برق گرفتگی، به درستی ایفا نمایند.

مدیر دفتر ايمنی اين شركت خاطرنشان كرد: در هنگام سرويس كولرهای آبی، برق كولر را قطع نموده وحتی المقدور از افراد با تجربه و متخصص اين كار بهره ببرند.

وی، متذكرشد: شهروندان دارالعباده يزد در صورت لزوم و كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مسائل مربوط به ايمنی می توانند با شماره تلفن 36239300 تماس حاصل نمايند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.