رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از تلاش برای ساخت خوابگاه متاهلی با کمک شهرداری و صرف 80 درصد اجاره بهای خوابگاه‌ها برای تعمیر و تجهیزات آنهاخبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر ریس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: یکی از برنامه های صندوق رفاه با کمک شهرداری تهران، امکان سنجی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در تهران است که با حمایت نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و کمک شهرداری تهران امیدواریم این طرح اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به تجهیز و تعمیر خوابگاه‌ها اظهار داشت: اعتبارات تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها در اختیار دانشگاه ها قرار دارد و صندوق نقش پشتیانی دارد. براساس رتبه بندی خوابگاه‌ها، در حال حاضر ۵۶ خوابگاه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و برنامه ما این است که با کمک دانشگاه‌ها این خوابگاه های رتبه پنجم را به سطح بالا ارتقا دهیم.

یزدان‌مهر گفت:‌ سعی داریم با کمک دانشگاه‌ها و تامین اعتبار از طریق صندوق تا سال آینده دیگر خوابگاه رتبه پنج را نداشته باشیم. در رابطه با خوابگاه های رتبه سه و چهار نیز سعی کردیم، ۸۰ درصد اجاره بهای اخذ شده از دانشجو را صرف تعمیر و تجهیز خوابگاه ها کنیم تا به سطوح بالاتر ارتقا پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به ارتقای کیفیت غذای دانشجویی اظهار داشت: امسال برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی و تنوع بخشی به آن، ازطریق درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها کمک می کنیم تا علاوه بر تقویت زیرساخت های خود، برندهای مختلف بتوانند وارد دانشگاه شده و دانشجو قادر به انتخاب غذای مورد علاقه خود باشد.

یزدان مهر با اشاره به اقدامات مناسب دراین زمینه یادآور شد: ارائه تسهیلات، کمک به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و تبدیل آشپزخانه‌های سنتی به صنعتی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.