همدان؛

شناسایی 2 هزار و 500 کودک مبتلا به اوتیسم در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 2 هزار و 500 کودک مبتلا به اوتیسم در دو سال گذشته در کشور خبر داد.

شناسایی 2 هزار و 500 کودک مبتلا به اوتیسم در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ انوشیرون محسنی بندپی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: شناخت و تشخیص زودهنگام این کودکان می تواند برگشت پذیری در این افراد را افزایش دهد.

وی افزود: هم اکنون در 190 شهرستان دارای شبکه اجتماعی هستیم که 6 مورد از این شبکه ها در استان همدان قرار دارد و شبکه های همدان و ملایر دارای تیپ یک هستند.

محسنی بندپی در ادامه با تاکید بر اینکه سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شود، تصریح کرد: اجباری شدن آزمایش های تشخیصی و ژنتیکی به خصوص در ازدواج های فامیلی مهمترین راهکار برای پیشگیری از این تولدهاست.

وی ادامه داد: این آزمایش ها برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) رایگان خواهد بود.

محسنی بندپی ادامه داد: در دو سال گذشته از تولد 900 جنین مبتلا به معلولیت شدید در کشور جلوگیری شد که 17 مورد در استان همدان بود.

وی با بیان اینکه این افراد پس از این ختم حامگی مورد حمایت مشاوره ای برای بارداری های بعدی قرار می گیرند، افزود: انجام آزمایش های ژنتیکی و مشاوره برای این افراد رایگان انجام می شود تا با علم وارد بارداری بعدی شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در سه سال گذشته همچنین با شناسایی به موقع و کاشت حلزون گوش از ناشنوایی 6 هزار کودک پیشگیری شد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد:  طرح شناسایی تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال نیز در کشور انجام شده است ،چرا که مهمترین علت نابینایی در افراد زیر 20 سال تنبلی چشم است.

وی گفت: با اجرای این طرح سه میلیون و 150 هزار کودک دارای مشکل بینایی در کشور شناسایی و خدمات لازم به این افراد ارائه شد.

گفتنی است، در این مراسم  با قدردانی از خدمات اکبر سوری، مدیرکل پیشین این اداره کل، حمید رضا الوند به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان همدان انتخاب شد.

انتهای پیام/د
برچسب ها: شناسایی ، کودک ، اوتیسم ، کشور ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار