حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

به جای پاک کردن صورت مسأله مشکل را حل کنید

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به بی‌حجابی در گیلان گفت: اگر از بدحجابی و بی‌حجابی در هر جای ایران گله کردیم، آیا توهین به روحانیت به علما و مراجع است؟! کاری نکنید که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و کسی جرأت نکند در ارتباط با خلاف‌های جامعه تذکر دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی  در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیات سوره مبارکه نور بیان داشت:‌ آیات 47 تا 50 این سوره دارای دو پیام مهم است؛ پیام نخست این است که اگر کسی اسلام را پذیرفت باید تسلیم باشد. کسی که قبول می‌کند پیامبر(ص) معصوم است باید همه سخنان و فرمایشات ایشان را بپذیرد و نمی‌تواند بگوید من همه حرف‌های ایشان را قبول دارم غیر از ولایت علی بن ابیطالب.

وی افزود: یکی از نکات مهم در این آیات این است که ما باید در برابر حکم خداوند و پیامبر گرامی اسلام تسلیم باشیم؛ انکار احکام، قضاوت‌های معصومان، روایات، احادیث و آیات قرآن شرک و کفر است، وای بر کسی که به خدا و پیامبر اسلام دروغ نسبت دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیام دوم آیات یاد شده سوره نور گفت: در قرآن به مسأله نفاق بارها و بارها اشاره شده است و پیامبر نیز نسبت به منافقان هشدارهای متعدد داده‌اند.

وی با اشاره به علامت‌های منافقان افزود: چند چهره‌گی از جمله علامت‌های منافقان است، همچنین دروغ از شاخصه‌های بارز منافقان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی فراموشی یاد خداوند را از دیگر ویژگی‌های منافقان دانست و گفت: ریا دیگر خصلت منافقان است، منافقان حتی نماز می‌خوانند ولی نمازشان سراسر ریا است.

وی با بیان اینکه فرد منافق انعطاف‌ناپذیر است و در نهایت کار خود را می‌کند، افزود: مثل رئیس جمهور وقت که ترکیه خدمت رهبری می‌رسد و اظهار مودت و محبت می‌کند ولی وقتی بر می‌گردد دست در دست اسرائیل می‌گذارد؛ اینها منافق هستند و برای کشتار مظلومان یمن پشت پرده با سعودی‌ها مذاکره می‌کنند.

وی گفت: این روزها شاهد هستیم سازمان ملل اسم اینهایی که یک سال و اندی است که به کشتار مردم یمن می‌پردازند را از لیست گروه‌های تروریستی خارج می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: منافقان حتی ادعای اصلاح کرده و در کنار آن نهی از معروف و امر به منکر کرده و منکر را در جامعه ترویج می‌کند.

وی سوءاستفاده از مقدسات را از دیگر خصوصیات منافقان ذکر کرد و گفت: نفاق پدیده خطرناکی است و بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام داستان فراموشی غدیر و حذف امیرالمومنین از صحنه اداره جامعه توسط مشرکین صورت نگرفت بلکه توسط افراد به ظاهر مسلمان صورت گرفت.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) که از افتخارات شیعه است، افزود: ‌ایشان فرمودند؛ وقتی پیامبر از دنیا رفت خیلی‌ها نفاق درونی خود را آشکار کردند. امیدواریم که خداوند شر منافقان را به خودشان برگرداند و جوامع اسلامی را از شر نفاق حفظ کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان خود در روز نخست ماه مبارک رمضان در خصوص حجاب در استان گیلان بیان کرد: خیلی‌ها به جای درمان حمله و هجمه کردند و ده‌ها و صدها مطلب علیه ما نوشتند.

استاد حوزه علمیه خطاب به مردم غیور، انقلابی، شجاع و شهید پرور استان گیلان گفت: قصد جسارت و توهین به هیچ کس و منطقه‌ای نداشتم، غرض خیرخواهی و پرهیز از بدحجابی است.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: اگر برداشت بدی شده است از مردم گیلان عذرخواهی می‌کنم، ولی باید برای بدحجابی و بی‌حجابی، بیکاری 6 میلیون جوان، اختلاس و دریافت‌های میلیونی فکری شود.

وی بیان کرد: ای کاش نمایندگان استان گیلان که برخی توهین کردند و برخورد تندی داشتند تماسی می‌گرفتند و از بنده توضیحی می‌خواستند و به جای پاک کردن صورت مسأله مشکل را حل می‌کردند.

رفیعی تصریح کرد: اگر از بدحجابی و بی‌حجابی در هر جای ایران گله کردیم، آیا توهین به روحانیت به علما و مراجع است. کاری نکنید که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و کسی جرأت نکند که در ارتباط با خلاف‌های جامعه تذکر دهد.

وی گفت: مقصود برخی از مسافرینی بود که در ایام تابستان حجاب را در استان‌های شمالی رعایت نمی‌کنند، مسؤولان باید در این خصوص فکری کنند. امیدواریم که خداوند به حق آبروی پیامبر گرامی اسلام به همه ما تقوای لسانی اعطا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار