رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال دانش‌آموزان ورودی پایه دهم بر اساس ظرفیت می‌توانند انتخاب رشته کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهروز عسگری  با بیان اینکه تا سال گذشته دانش‌آموزان پایه دهم برای ورود به پایه یازدهم انتخاب رشته می‌کردند، گفت: امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم انتخاب رشته خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در شیوه انتخاب رشته دانش‌آموزان نیز تغییراتی رخ داده است، گفت: در گذشته نمرات دانش‌آموز و بررسی‌های مشاوره‌ای به طور مساوی در انتخاب رشته دانش‌آموز تاثیر داشت. به عبارت دیگر از مجموع 100 نمره‌ای که دانش‌آموز می‌توانست برای انتخاب رشته خود کسب کند 50 نمره آن به نمرات و 50 نمره دیگر به بررسی‌های مشاوران مربوط می‌شد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در انتخاب رشته امسال میانگین نمرات دانش‌آموزان در خرداد ماه و در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به میزان 35 نمره در هدایت تحصیلی دانش‌آموز نقش داشته و 65 نمره از مجموع نمراتی که دانش‌آموز می‌تواند برای انتخاب رشته خود کسب کند به بررسی‌های مشاوره‌ای اختصاص دارد.

عسگری افزود: در بررسی‌های مشاوره‌ایجهت انتخاب رشتهدانش‌آموزان نیز15 نمره به آزمون استعداد، 15 نمره به آزمون رغبت سنج، 10 نمره به عنوان نظر دبیر، 10 نمره نظر دانش‌آموز،10 نمره نظر مشاور و پنج نمره به نظر والدین اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در انتخاب رشته امسال نیز همچون گذشته بر اساس امتیازات دانش‌آموزان اولویت‌های بیشتری در هدایت تحصیلی آنها مشخص خواهد شد، افزود: به عنوان مثال دانش‌آموزی که در برگه هدایت تحصیلی خود نمره 100 را کسب کرده باشد می‌تواند در هر رشته‌ای که تمایل داشته باشد، انتخاب رشته کند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.