‌مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت روستایی استان کرمانشاه نبود مدیریت واحد را از مهمترین عوامل می داند که باعث شده صادرات فرش کرمانشاه از 100 هزار مترمربع در سالهای گذشته، اکنون به حدود 20 هزار متر مربع در سال برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قدرت الله احمدی گفت: معضل دیگر ورود افراد غیرمتخصص است که برند فرش کرمانشاه را خدشه‌دار کردند.

وی از اینکه نقشه خود کرمانشاه در استان بافته نمی شود هم انتقاد کرد و افزود: ما نقشه شهرهای دیگر را می بافیم واین درحالیست که نقشه فرش کرمانشاه نقشه‌ای بسیارقدیمی واصیل است.

‌مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت روستایی استان کرمانشاه استفاده از مواد اولیه نامرغوب را عامل دیگری برای تهدید برند فرش کرمانشاه دانست و عنوان کرد: دلیل این امر هم ارزانی مواد اولیه است.

به گفته احمدی بی توجهی به قالیبافان نیز از دیگر عوامل تهدید برند فرش کرمانشاه است، زیرا درشهری مانند تبریز 500 هزارقالیباف بیمه شده داریم، اما این عدد دراستان کرمانشاه 17 هزار نفر بود که متاسفانه طی دوسال اخیر هفت هزار نفر آنها به بهانه اینکه چند نفرغیرفعال هستند ازبیمه محروم شدند و این باعث بی انگیزگی بافندگان خواهدشد.

وی در پایان مشکلات مالی و سختی پرداخت تسهیلات به بافندگان را از دیگر مشکلات فرش کرمانشاه اعلام کرد.

وقتی که دلایل مشخص باشد نقشه راه روشن است و می توان برنامه ریزی بهتری انجام داد که حالا بخشی از این برنامه ریزی‌ها چندی است با تشکیل "کارگروه فرش" در استان آغاز شده و بر اساس این کارگروه قرار است در چند بخش برای فرش کرمانشاه کار شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کاهش ، صادرات ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.