سمنان؛

افزایش 25 درصدی تولید محصولات اساسی کشاورزی در سمنان

ارزش سالانه محصولات کشاورزی در این استان بالغ بر 30هزار میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدحسن میرعماد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل، از تدوین سند اقتصادمقاومتی جهادکشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه جامع بزودی در کارگروه تخصصی استانداری مصوب و سپس در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این برنامه تولید محصولات کشاورزی در استان را بیش از یک‌چهارم افزایش می‌دهد، افزود: این برنامه جامع در مجموع 9.4 درصد به حجم تولید محصولات کشاورزی در استان اضافه خواهد کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از پیش‌بینی افزایش توزیع نهال‌های یارانه‌دار در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اصله نهال یارانه‌دار در سطح استان ارزشتوزیع شد که امسال و طی برنامه اقتصادمقاومتی جهادکشاورزی به دو میلیون اصله نهال افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ارزش سالانه محصولات کشاورزی در این استان بالغ بر 30هزار میلیارد ریال است ،افزود: تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در این استان در حال حاضر بیش از 43 هزار خانوار است.
وی از وجود 158 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان خبر داد و یادآور شد: 50 هزار هکتار از این اراضی به باغات و ماباقی آن اراضی زراعی و آیش است.
میرعماد سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان 17.3 درصد اعلام و تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان سمنان بیش از 12 درصد است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.