سمنان؛

34میلیون مترمکعبی آب در کشاورزی استان صرفه‌جویی شده است

با اجرایی شدن برنامه اقتصادمقاومتی جهادکشاورزی در استان سمنان امسال راندمان آبیاری در استان 21.3درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای اصلی سازمان  خاطر نشان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب به بخش کشاورزی اختصاص دارد، برنامه جامعی برای مدیریت مصرف آب تهیه شده که با اجرای آن راندمان آب در استان تا حد زیادی افزایش می‌یابد.
حسن میرعماد با بیان اینکه هدررفت آب در بخش کشاورزی به دلیل استفاده از روش‌های سنتی و غرقابی بسیار بالا است،گفت: با اجرایی شدن برنامه اقتصادمقاومتی جهادکشاورزی در استان سمنان امسال راندمان آبیاری در استان 21.3درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه به ارتقاء کیفی و کمی محصولات کشاورزی در همه بخش‌ها کمک می‌کند، اضافه کرد: با اجرایی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی میزان عملکرد در واحد سطح گلخانه‌های استان سمنان بیش از 270 درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی از اجرای چندین طرح آبخیزداری در این استان در طول اجرای برنامه اقتصادمقاومتی خبر داد و افزود: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر مهار و کنترل آب‌های سطحی و سیلاب ها در تغذیه سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و... نیز نقش بسیار مهمی دارند لذا منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان امسال طرح‌های متعددی در این راستا اجرایی خواهد کرد.
انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.