رژیم بحرین بامداد امروز یکشنبه به تعدادی از فعالان حقوق بشر اجازه خروج از این کشور برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل را نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المنار، ابتسام صائغ، فعال حقوقی بحرینی، از تصمیم مسئولان رژیم آل خلیفه در ممانعت از خروج وی از کشور ابراز شگفتی کرد.

وی تصمیم به ممانعت از خروج وی از طریق فرودگاه بین المللی بحرین به ژنو سوئیس برای شرکت در سی و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل (از فردا شروع می شود) را اقدامی انتقام جویانه و در چارچوب اعمال محدودیت ها علیه فعالان حقوق بشری دانست.

صائغ تاکید کرد: ماموران امنیتی فرودگاه به من گفتنند که نامم در فهرست افراد ممنوع‌الخروج است.

وی افزود: مسئولان فرودگاه، من و حسین رضی را مدتها سرپا نگه داشتند بدون اینکه توضیحی بدهند و اینکه اجازه عبور می دهند یا خیر. مسئولان امنیتی زمانی گذرنامه را تحویل دادند که هواپیما پرواز کرده بود. آنها از ما خواستند که به اداره گذرنامه در اینباره مراجعه کنیم.

این فعال حقوق بشری بحرینی تاکید کرد: تصمیم به ممانعت از فعالیت فعالان حقوق بشری، مانع ادامه کار آنها نخواهد شد و این تلاش ها راه به جایی نمی برد.تلاش ها از سوی بسیاری از فعالانی که شب و روز برای رصد و ثبت و موارد نقض اقدام می کنند، ادامه می یابد.این تصمیمی غیرقانونی برای در تنگنا قرار دادن بیشتر فعالان حقوق بشری است.

حسین رضی دیگر فعال حقوق بشری نیز گفت: من و دیگر فعالان حقوق بشری را بدون دلیل ممنوع السفر کردند.

از سوی دیگر باقر درویش از فعالان حقوق بشری بحرینی هم اعلام کرد: ممانعت از خروج فعالان حقوق بشری نشان دهنده این است که بحرین به محلی ضد حامیان حقوق بشر تبدیل شده است.این اقدامات در چارچوب هدف قرار دادن مدافعان حقوق بشر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار