نمایش «مایبر» با قصه بازسازی صحنه جرم در طول روند یکساله از ایده به اجرا رسید.

ابوالفضل کاهانی کارگردان نمایش «مایبر» در خصوص این نمایش به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایش به نوعی درباره بازسازی صحنه جرم است و نمی‌توانم سبک خاصی را برای کارم معرفی کنم؛ چرا که معتقدم تئاتر تمرین نمایش است و نمی‌توان برایش ژانر و یا شیوه خاصی پیدا کرد. در این اثر هم ایده‌ای در ذهنم شکل گرفت و به بازسازی و تکرار رسیدم.

وی ادامه داد: در طول یکسال روند ایده تا اجرای این نمایش به طول کشید. به نوعی که در ابتدا ایده‌ای در ذهنم شکل گرفت، اما زمان زیادی برد تا آن را به نمایشنامه تبدیل کنم. در نهایت بعد از اتمام نمایشنامه اولیه بخشی از قصه «مایبر» را در تمرین ها شکل دادیم که برآیند کلی آن چیزی شد که حالا بر روی صحنه می‌بینم.

کاهانی با اشاره به طراحی صحنه خاطرنشان کرد: نمایش «مایبر» هیچ طراحی صحنه‌ای ندارد. در واقع براساس متن من صلاح دیدم که نمایش بدون دکور باشد.

وی تالار مولوی را بهترین سالن نمایشی تئاتر کشور خواند و اظهار داشت: امیدوارم قدر این سالن را بدانیم، چون این سالن برای دانشجویان  تئاتر است و مخاطبانش هم متفاوت هستند. حتی تماشاگران این سالن نمایش هایی را در آن می بییند که در جای دیگر نخواهند دید. چراکه متاسفانه این روزها حال تئاتر خوب نیست و پویایی خودش را از دست داده زیرا مسیری که می‌رود، مسیر برعکس است.

گفتنی است؛ محمد علیمحمدی، مجید یوسفی، مجتبی یوسفی، علی نورانی، محسن محبی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین نمایش «مایبر» با  طراحی، نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل کاهانی هرشب ساعت 21 در تالار مرکزی مولوی  اجرا می شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار