در صورتی که پدر و مادر خودش اهل مطالعه باشد، فرزند وی نیز اهل مطالعه خواهد بود.

منیژه آرمین، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه تبلیغات کتاب تاثیر زیادی بر میزان مطالعه مردم دارد گفت: به دلیل آنکه افراد به سایت ها مراجعه می کنند، اجرای طرح‌هایی چون طرح تابستانه کتاب تاثیر زیادی بر کتابخوانی مردم می گذارد. 

وی با اشاره به آنکه  هم اکنون لزوم مطالعه از طرف روشنفکران زیر سوال و میزان آن پایین است، افزود: افراد رایانه را برای انجام کارهای خود به کار می‌برند و اطلاعات  مورد نیاز را به وسیله آن دریافت می کنند و این اطلاعات را درست می‌دانند. در صورتی که این معلومات به انسان عمق نمی‌دهد. البته از طرف دیگر هر کسی که از رایانه استفاده می‌کند، این وسیله باید مدخلی برای ورود وی به دنیایی عمیق‌تر باشد.

این نویسنده ادامه داد: ما نمی توانیم مطالعه کتاب را به افراد دیکته کنیم. در صورتی که پدر و مادر خودش اهل مطالعه باشد، فرزند وی نیز اهل مطالعه خواهد بود. خود مسئولین فرهنگی ما نیز اهل مطالعه نیستند و طبعا در این زمینه سیاستگذاری نمی‌کنند. خود این طرح تابستانه کتاب خوب است. کتاب در آن معرفی می شود و فرد کتاب مورد علاقه خود را تهیه می کند.

آرمین با اشاره به اقداماتی که مسئولین باید در زمینه افزایش سرانه مطالعه انجام دهند، اظهار داشت: خود مسئولین فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه اقداماتی را در جوایز ادبی و توزیع کتاب انجام دهند. هم اکنون در جامعه ما  افراد به راحتی پفک و پیتزا تهیه می کنند اما  هزینه خرید کتاب را گران می دانند. حتی خانواده هایی که درآمد زیادی ندارند، برای خرید پیتزا ماهی یکبار هزینه می کنند اما کتاب نمی خرند.

وی تصریح کرد: چند سال پیش که میزان خرید کتاب کاهش پیدا کرده بود، گفتم ممکن است آثار این کاهش خرید کتاب به زودی مشخص نشود اما در دراز مدت آثار خود را ظاهر می کند. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار