ضمن تکرار ادعای حمایت کشورمان از تروریسم؛

کربی: قصد سنگ‌اندازی در مسیر داد و ستد با ایران را نداریم؛ تهران خود تجارت را مختل می‌کند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، مدعی شد واشینگتن قصد ندارد مانع از تجارت با تهران شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا،  جان کربی در نشست خبری خود مدعی شد آمریکا قصد ندارد مانع از فعالیت‌های تجاری مجاز با ایران براساس برنامه جامع اقدام مشترک شود؛ اما حمایت ایران از گروه‌های تروریستی تجارت را مختل می‌کند. 

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشینگتن علیه کشورمان، افزود: «آنچه که فعالیت‌های تجاری را برهم می‌زند و متوقف می‌کند، تلاش نکردن آمریکا نیست، بلکه زمانی است که می‌بینیم موشک‌ها برای حزب الله فرستاده می‌شود، موشک‌ها به سمت ناوهای هواپیما بر آمریکا شلیک می‌شود و آن‌ها (ایرانی‌ها) از گروههای تروریستی حمایت می‌کنند. این‌ها، کارهایی است که تجارت را مختل می‌کند. این‌ها اثرات روانی است که باید برداشته شوند.» 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «ما قصد داریم هر آنچه را که بتوانیم برای عمل به تعهدات خود تا مادامی که ایران به تعهدات مربوط به هسته‌ای خود عمل می‌کند، انجام دهیم.» 

کربی ادامه داد: «ما تلاش کرده‌ایم و همچنان تلاش خواهیم کرد تا به الزامات خود براساس برنامه جامع اقدام مشترک عمل کنیم. ما با دولت‌های شریک و بخش خصوصی در تعامل بوده‌ایم و فعالانه در تعامل خواهیم بود تا درباره تحریم‌هایی که در روز اجرا برداشته شد، شفاف سازی کنیم.» 

وی همچنین درباره مجوز بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران گفت گفت: «باید خاطر نشان کنم که ما براساس برنامه جامع اقدام مشترک درباره سیاست‌های صدور مجوز برای افراد و شرکت‌هایی که بدنبال صادرات، فروش، اجاره یا انتقال هواپیماهای مسافربری تجاری و قطعات مربوطه و خدمات منحصرا برای هواپیماهای مسافربری برای ایران هستند، بیانیه‌ای صادر کردیم. ما شاهد بوده‌ایم تعدادی از شرکت‌های مهم برای استفاده از فرصت‌های جدید تجاری پیش آمده در برنامه جامع اقدام مشترک طرح‌هایی را ارائه کردند. همانطور که قبلا نیز گفتیم، ما قصد نداریم مانع از فعالیت‌های تجاری مجاز با ایران براساس برنامه جامع اقدام مشترک شویم.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار