رییس نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های تدوین شده برای كم سوادان و بی سوادان كشور خبر داد.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه های تدوین شده برای بی سوادان و كم سوادان كشور اظهار داشت: سازمان نهضت سوادآموزی در این ٣ سال اخیر توجه ویژه‌ای به وضعیت كم سوادان و بی سوادان داشته كه در این رابطه مشكلات و تنگناهای گذشته مرتفع و برنامه ها با جدیت بیشتری اجرا می‌شود.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان كرد: برای هر شهروند كشور در بازه زمانی سن ١٠ تا ٤٩ سال پرونده‌های آموزشی را جست و جو می‌كنیم كه پیگیری سوابق حضور در مدرسه از طریق سیستم‌های مكانیزه، دفاتر و اوراق امتحانی ٤٠ سال گذشته از جمله آنها است.

وی در ادامه بیان كرد: سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، كرمان و هرمزگان بیشترین آمار بازمانده از تحصیل و حاشیه شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد بیشترین آمار بی سوادی و كم سوادی را دارند كه لازم است توجه بیشتری به این استان ها شود.  
 
باقرزاده افزود: بهترین وضعیت آموزشی در شهرهای كم جمعیت و مراكز شهرها است، این موضوع به دلیل توجه بیشتر افراد به مقوله آموزش و سواد است كه امیدواریم این میزان توجه در تمام كشور فراگیر شود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: سازمان نهضت سوادآموزی به دنبال آن است كه مخاطبان خود را شناسایی كرده و از طریق جمع آوری سوابق تحصیلی برنامه های خود را اجرا كند؛ لازم است از ثبت نام های كاذب جلوگیری شود چرا كه عده ای مخاطب سازمان نهضت سوادآموزی نیستند و باید تكمیل تحصیلات خود را از سازمان های دیگر پیگیری كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.