رییس سازمان نهضت سوادآموزی از تخصیص پاداش نقدی به بیش از 10 هزار سوادآموزی که دوره پایه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم پرداخت پاداش نقدی به سوادآموزانی که دوره های سوادآموزی خود را به پایان رسانده اند با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی انجام شد. در این مراسم باقرزاده با بیان اینکه برای فعالیت‌های سوادآموزی از سال 93 مصوبه ای در دولت تعیین شده بود گفت: براساس این مصوبه سازمان نهضت موظف به سوادآموزی افراد بین 10 تا 49 سال شد که این مصوبه از سال 94 الزام اجرایی پیدا کرد.

وی ادامه داد: چنانچه سوادآموزان بعد از شرکت در دوره های سوادآموزی و عملیات ارزشیابی موفق به اتمام دوره شوند پاداش نقدی برای آنها درنظر گرفته شده است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه مبلغ این پاداش معادل 20 درصد سرانه تمام شده آموزشی است، عنوان کرد: در سال 94 این مبلغ محاسبه شده و بر این اساس 134 هزار تومان به هر کدام از سوادآموزانی که دوره را به اتمام رسانده اند پرداخت شد که تعداد این افراد 134 هزار نفر برآورد شده است.

باقرزاده با بیان اینکه سوادآموزان مشمول برای دریافت پاداش نیازمند شرایطی هستند، گفت: بایستی این افراد شماره حسابی به سازمان نهضت اعلام کنند و پس از انطباق شماره ملی و شماره حساب که توسط بانک مرکزی تأیید می شود مراحل پرداخت در دستور کار سازمان نهضت قرار می گیرد.

وی از پرداخت این پاداش به 10 هزار و 395 سوادآموز خبر داد و اظهار کرد: مبلغ پرداختی برای این تعداد 1 میلیارد و 392 میلیون و 930 هزار تومان بود که امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش پرداخت شد.

وی ادامه داد: پاداش نقدی نفرات بعدی نیز در روزهای آتی به محض انطباق اطلاعات آنها پرداخت می  شود.

باقرزاده اظهار کرد: برای سال 95 سرانه 698 هزار تومان در نظر گرفته شده که 20 درصد این مبلغ 139 هزار و 600 تومان است بنابراین سوادآموزانی که امسال دوره های سوادآموزی را با موفقیت بگذرانند علاوه بر دریافت مدرک تحصیلی از این پاداش نقدی بهره مند می شوند مشروط بر اینکه شماره حسابی با نام خود به سازمان نهضت اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سال 95 یک سوادآموزداشتم که پاداشش هنوز پرداخت نشده باوجودی که شماره حساب داده بودم ثبت نکردن الان بهم میگن دیرشماره حساب آوردی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سال 95 یک سوادآموزداشتم که پاداشش هنوز پرداخت نشده باوجودی که شماره حساب داده بودم ثبت نکردن الان بهم میگن دیرشماره حساب آوردی