ما باید تفاوت محسوس افراد مطالعه گر و افرادی که مطالعه نمی‌کنند را در زندگی اجتماعی افراد ساری و جاری کنیم.

علی ناظری، مدیر مسئول انتشارات فاتحان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تأثیرات اجتماعی مطالعه و کتابخوانی در زندگی افراد گفت: باید تأثیرات اجتماعی مطالعه و کتابخوانی در زندگی افراد عینی‌تر شود. آنچه در مورد موضوع کتابخوانی مشخص بوده این است که امروزه مطالعه کتاب در ذهن اقشار مختلف جامعه جای نیفتاده است یعنی بود و نبود مطالعه در زندگی آنها تأثیر چندانی ندارد.

وی افزود: نهادهای اجتماعی و فرهنگی باید به این مسئله توجه کنند که اگر بین انسانهای مطالعه گر و افرادی که مطالعه نمی‌کنند تفاوت محسوسی دیده شود، شرایط مناسب تری ایجاد می‌شود. ما باید تفاوت محسوس افراد مطالعه گر و افرادی که مطالعه نمی‌کنند را در زندگی اجتماعی افراد ساری و جاری کنیم.

مدیرمسئول انتشارات فاتحان گفت: در صورت توجه مسئولان به ضرورت عینیت بخشیدن به تفاوت محسوس میان کتابخوانان و افراد بی‌تمایل به مطالعه برنامه‌هایی چون عیدانه کتاب از جنبه سفارشی خارج می‌شوند و به صورت یک کار عملیاتی اجرا خواهند شد.

ناظری ادامه داد: به نظر می‌رسد که هم اکنون احساس تفاوت میان افراد کتابخوان و افرادی که مطالعه نمی‌کنند، وجود ندارد.

گفتنی است؛ توجه ویژه به افراد کتابخوان و دادن امتیازات ملموس به آنها مصداق تشویق اقشار مختلف جامعه به مطالعه است و این امر به اثبات رسیده که مردم از هر قشری که باشند جواب مثبتی به تشویق می‌دهند.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.