خط یک قطار شهری کلانشهر اصفهان تا اواسط سال 96 راه اندازی و آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان با اشاره به طرح قطار شهری کلانشهر اصفهان گفت: در حال حاضر 12 کیلومتر از خط یک قطار شهری از شهرک قدس تا میدان شهدا در حال بهره برداری است.
زرگرپور افزود: ایستگاه تختی تا اوائل شهریور امسال، ایستگاه های میدان امام حسین (دروازه دولت) و میدان انقلاب تا اوایل سال آینده و خط یک قطار شهری از شهرک قدس تا ترمینال صُفه به طول 22 کیلومتر تا اواسط سال آینده بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه خط دو قطار شهری از زیر میدان رد نمیشود گفت: اسناد مناقصه خط دو قطار شهری آماده شده و در دو قطعه به طول های 15 و 7 کیلومتر اجرا می شود.
استاندار اصفهان از جانمایی و انجام کارهای کارشناسی خط سه قطار شهری اصفهان خبر داد و تاکید کرد: اکنون همه موانع مربوط به اجرای طرح قطار شهری اصفهان مانند مسائل میراث فرهنگی، تفاهم با دستگاه های اجرایی مختلف و مسائل ساختاری برداشته شده است.
زرگرپور تاکید کرد: طرح قطار شهری اصفهان اکنون روی ریل قرار گرفته و دیگر هیچ مانعی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه شانزدهم دوره لیگ برتر فوتبال از نیمه دوم مرداد امسال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد گفت: چمن زمین فوتبال این ورزشگاه آماده بوده و در این مرحله قرار نیست که از طبقه دوم ورزشگاه استفاده شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همه سازه های طبقه دوم ساخته شده است اما صندلی و چادر در آن زده نمی شود و چگونگی ارتباط ورزشگاه با بیرون و مسائل ترافیکی و امنیتی در حال بررسی و پیگیری است.
زرگرپور تصریح کرد: ما هنوز برای ورزشگاه نقش جهان با مشکل مالی مواجهیم هرچند فولاد مبارکه خیلی خوب عمل کرده اما وزارت ورزش هنوز نیمی از اعتبارهای مالی را پرداخت نکرده است.
وی از پیشرفت فیزیکی 35 درصدی طرح نمایشگاه بزرگ اصفهان خبر داد و گفت: مسئولان این طرح قول داده اند که مرحله اول آن تا پایان امسال کامل شود.
زرگرپور بودجه 107 شهرداری استان اصفهان در سال جاری را 64 هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: از این میزان 45 درصد مربوط به شهرداری کلانشهر اصفهان است و به طور متوسط شهرداری های استان برای هر شهروند 11 میلیون ریال هزینه می کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار