رئیس جمهور آمریکا، معاون وی و وزیر دفاع این کشور در اظهاراتی جداگانه، از سخنان ترامپ انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، معاون وی و اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه در اظهاراتی جداگانه از سخنان ترامپ در خصوص مسلمانان انتقاد کردند.

بایدن در سخنانی در مرکز پژوهش های واشینگتن گفت: درخواست ترامپ برای ممانعت از ورود مسلمانان و هدف گرفتن مسلمانان آمریکایی، نشانگر سیاست های ترس و تحمل نکردن است.
بایدن در ادامه تصریح کرد: 1.4 میلیارد مسلمان در سطح جهان وجود دارند. برخی سخنانی که می شنوم به نظر می رسد با هدف این انجام می شود که یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر به عنوان افراط گرا معرفی شوند.

وی همچنین به سخنان ترامپ در خصوص دیوار کشیدن میان آمریکا و مکزیک در صورت پیروزی در انتخابات اشاره کرد و گفت: این چنین تهدیدهایی به مرزها احترام نمی گذارد و ساخت دیوار سبب تخریب بیشتر پیشرفت هایی می شود که دولت اوباما با همسایه های آمریکا به دست آورد.
اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی در نشست وزارت بازرگانی این کشور از سخنان ترامپ انتقاد کرد.

اوباما در این نشست که با حضور 2400 نفر از 70 کشور و با هدف جذب سرمایه گذاری های خارجی برگزار می شد، گفت: این نشست تنها به فرصت های کاری و یا بازرگانی مرتبط نیست، بلکه به ایجاد رابطه از طریق مرزها نیز ارتباط دارد.

ترامپ، تهدید کرده بود قوانین گمرکی شدیدی بر واردات از چین و مکزیک وضع خواهد کرد و خواهان تغییر سیاست تجاری آمریکا شده بود.

کارتر نیز در این نشست بدون نام بردن از ترامپ، از سخنان او انتقاد کرد. 

وی گفت: هم پیمانان ما در سراسر جهان بارها و بارها در کنار ما ایستاده اند و مبارزه کرده اند که جدیدترین آنها در عراق، افغانستان و مبارزه علیه داعش بوده است.

ترامپ پیش از این خواهان ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا شده بود و پس از حملات تروریستی اورلندو، سخنان جنجالی خود را تکرار کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار