شریعت نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پاسخ داد:

لایحه هوای پاک در مجلس دهم پیگیری می شود؟

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل آلودگی جدی هوای کشور، در لایحه هوای پاک مباحث تشویقی، تنبیهی و راهکار های پیشگیری از آلاینده ها را اعمال کرده ایم.

لایحه هوای پاک در مجلس دهم پیگیری می شود؟شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به دلیل تشدید آلودگی هوای کشور و خطرات ناشی از ادامه این آلودگی ها، در لایحه هوای پاک مباحث تشویقی، تنبیهی، راهکارهای پیشگیری از آلایندگی خودروها و جلوگیری از دود زایی را اعمال کرده ایم که امیدواریم در مجلس دهم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این لایحه سطح استاندارسازی کاملا رعایت شده است، افزود:  در نظر گرفتن مجازات شدیدتر برای بازدارندگی افراد یا ارگان هایی که موجب تخریب محیط زیست و آلودگی هوا می شوند، می تواند در بهبود هوای پاک بسیار موثر باشد.

شریعت نژاد با اشاره به نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در لایحه هوای پاک ادامه داد: با اصلاحات انجام شده در این لایحه و بررسی دقیق و جامع تر از مباحث، سعی کرده ایم تا قوانین و آیین نامه ها را بر اساس منابع تولید آلایندگی جدید، به روز رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: اصلاح قانون معاینه فنی خودروها و کاهش مدت زمان معاینه از 5 به 3 سال از دیگر اصلاحات صورت گرفته در این لایحه است چرا که آلودگی حاصل از خودروها نقش پررنگی در تشدید آلایندگی هوا دارد.

نماینده مردم رامسر، تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه به پایش منابع خانگی، بیمارستانی و صنعتی نیز توجه ویژه ای شده است که در حال حاضر این پروژه ها در دستور اجرا قرار گرفته تا به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار