در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

دبیر:نباید اختیارت سازمان فرهنگی هنری را افزایش دهیم/ حکیمی پور : سازمان فرهنگی هنری باید به بدنه شهرداری برگردد

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید اختیارات سازمان فرهنگی هنری را افزایش دهیم چرا که با این کار مدیریت این سازمان از دست شورا خارج می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه لایحه تفکیک مأموریت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی در شهرداری تهران، اظهارداشت: این سازمان نمی‌تواند قیمت اماکن ورزشی را تعریف کند.

وی با بیان اینکه با موافقت این طرح به سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران اختیارات زیادی داده می شود، افزود: بدون شک تفکیک این دو سازمان از یکدیگر اشتباه است چرا که در گذشته برخی از دوستان با لابی کردن با فرمانداری به دنبال این بودند که شورا نتواند دخل و تصرف و نظارتی بر عملکرد این سازمان داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در پی این لابی فرمانداری به شورای اسلامی شهر تهران نامه ای فرستاد، گفت: فرمانداری حق افزایش و تعیین نرخ مراکز فرهنگی و هنری را ندارد به این دلیل که سازمان فرهنگی و هنری یک سازمان مستقل است.

دبیر به موضوع قائله شهرداری در بحث خانه شهریاران اشاره کرد و بیان داشت: اگر سازمان فرهنگی و هنری را از معاونت فرهنگی و اجتماعی جدا کنیم مطمئن باشید این سازمان از بدنه شهرداری جدا شده و مستقل خواهد شد و با این اتفاق مدیریت این سازمان از اختیارات شورا بیرون خواهد رفت.

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نباید 2 سازمان را از یکدیگر تفکیک کنیم چرا که با این اتفاق اختیاراتش را افزایش می‌دهیم.

احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به ارائه لایحه تفکیک مأموریت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی در شهرداری تهران اظهار داشت: جدا سازی سازمان فرهنگی هنری از شهرداری به دلیل یک ناهماهنگی در سالهای گذشته بوده به همین دلیل باید با یک هماهنگی با مجلس شورای اسلامی دوباره به شهرداری برگردد.

وی با بیان اینکه ساختار فرهنگی هنری باید همانند گذشته شود، افزود: قانون باید اصلاح شود اما این اصلاحات باید با هماهنگی با دستگاههای مربوطه باشد.

اسماعیل دوستی عضو دیگرشورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص ارائه لایحه تفکیک مأموریت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی در شهرداری تهران، اظهار داشت: ما نمی توانیم بر اساس قانون فعالیتهای سازمان فرهنگی هنری را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه قانون به ما اجازه ادغام وظایف این 2 سازمان با یکدیگر را نداده است، افزود: زمانیکه فعالیت این 2 سازمان از یکدیگر جدا شده نباید از تفکیک این2 سازمان نیز بیمی داشته باشیم چرا که حکم هر 2 سازمان را شهردار تهران امضا می کند.

دوستی اضافه کرد: با طرح برخی از مسائل در صحن علنی تنها وقت شورا گرفته می شود.

غلامرضا انصاری به ارائه لایحه تفکیک مأموریت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی در شهرداری تهران گفت: اگر این لایحه را مجلس تصویب کرده پس امکان بازگشت آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک کمیته مشترک باید بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین کمیسیون فرهنگی هنری مجلس تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار