شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مازندران در آینده ای نزدیک به کانون ریزگردها تبدیل می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب میانکاله مازندران که در حال خشک شدن است،در آینده ای نزدیک به کانون ریزگردها تبدیل خواهد شد.

مازندران در آینده ای نزدیک به کانون ریزگردها تبدیل می شودعلی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در گذشته تالاب های سراسر کشور محلی برای استراحت پرندگان، جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد جاذبه های گردشگری بوده که متاسفانه با سوء مدیریت ها، به بیابان های تهدید کننده جسم و جان انسان و پرندگان  تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فواید اقتصادی تالاب ها حداقل 10 برابر ساخت اکوسیستم طبیعی در کشور است، افزود: متاسفانه جایگاه ، مزایا و نقش پررنگ تالاب ها در تعادل محیط زیست هنوز مشخص نیست و با بحران آب و خشکسالی این منابع ارزشمند در حال نابودی است.

شاعری با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از وجود ریزگردها در کشور به دلیل خشک شدن تالاب ها است، تصریح کرد: وجود ریزگردها در 23 استان کشور به دلیل خشک شدن تالاب های ارومیه، هامون، میانکاله و ... است که با ادامه روند فعلی شرایط جوی و آب و هوای سراسر کشور با آلودگی شدید رو به رو خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت تالاب میانکاله در استان مازندران ادامه داد: تالاب میانکاله با وجود عدم مدیریت صحیح از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه های ذیربط، در حال خشک شدن است که متاسفانه آب و هوای مساعد بخش شمالی کشور نیز با بی توجهی در احیای این تالاب، در آینده ای نزدیک، آلوده به کانون ریزگردها خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نقش اساسی را در برنامه ریزی و مدیریت احیای این تالاب ها دارند که می توانند با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در ابتدا الویت های بحران را طبقه بندی و در نهایت مجلس نیز با تصویب اعتبارات لازم در لوایح سالانه به وظیفه قانونی خود عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۵
مازندران با اون هوای پاکشو هم داریم کم کم از دست می دیم خیلی تاسف برانگیزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ تير ۱۳۹۵
حیف مازندران با طبیعت قشنگش که مهمان ریزگردها شود
آخرین اخبار