عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف علنی موادمخدر دانش آموزان در مدارس عوامل متعددی دارد که با پنهان کردن رشد مصرف، به افزایش این معضل دامن زده می شود.

پنهان کردن رشد مصرف مواد در مدارس به افزایش این معضل دامن می زندمحمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: متأسفانه مصرف علنی مواد مخدر دانش آموزان به دلیل نبود آموزش به همراه پرورش در مدارس کشور و فقر فرهنگی در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید برنامه های فرهنگی در رابطه با اثرات مخرب مصرف موادمخدر و چگونگی دوری از آن در مدارس برگزار شود، افزود: مدارس باید با برنامه ریزی و برگزاری کلاس هایی با موضوعات آسیب های اجتماعی در کنار آموزش به پرورش دانش آموزان بپردازد چرا که در حال حاضر، فقر فرهنگی، نبود پایگاه و مشاوره های خانواده روز به روز به افزایش بزه کاری به ویژه در میان نوجوانان دامن زده است.

وحدتی هلان ادامه داد: متأسفانه مصرف علنی موادمخدر در مدارس، محلات، پارک و ... موجب شده است تا نوجوان به دلیل مهیا نبودن سرگرمی در اوقات فراغت، نبود امکانات تفریحی سالم، ضعف در آموزش و پرورش و عدم نظارت و آگاهی خانواده ها، به آسانی مواد مورد نظر را تهیه کنند.

نماینده مردم بستان آباد گفت: برای ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی بویژه مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طرح  و برنامه هایی را آماده خواهیم کرد که در اولویت اول به خانواده ها و اولویت دوم به نحوه آموزش مدارس  رسیدگی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار