تبریز؛

کاهش 16 درصدی میزان هدر رفت آب شرب در تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ازکاهش 16 درصدی هدررفت آب شرب در شهرتبریز خبرداد.

علیرضا ایمانلو درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت: از مجموع 16 درصد پرتی اب شرب 10 درصد مربوط به نشت و ترکیدگی لوله ها و شش درصد مربوط به خرابی کنتورها و استفاده از انشعاب های غیر مجاز است.

وی طول شبکه لوله کشی در تبریز را بیش از چهارهزار کیلومتر عنوان کرد و افزود:اجرای طرح واگذاری شبکه لوله کشی به پیمانکاران ونشت یابی از راهکارهای موثر در به حداقل رساندن پرتی آب شرب در شبکه لوله کشی بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به منابع تامین آب شرب تبریز افزود: 60 درصد آب شرب تبریز از زرینه رود ،80حلقه چاه و قنات و بقیه از تصفیه خانه سد نهند، تامین می شود که چهارهزار و 500 لیتر در ثانیه حجم تولید آب شرب تبریز است که درسالانه یکصد و 41 میلیون متر مکعب است.

ایمانلوتعداد انشعاب آب تبریز را ششصد و 35 هزار وتعداد شبکه فاضلاب را سیصدو 88هزار فقره دانست.

وی افزود :در حال حاضر مصرف سرانه آب در تبریز برای هر نفر یکصد و 80 لیتر ثبت شده این درحالی که الگوی صحیح مصرف سرانه آب یکصد و50 لیتر استو این یعنی درصد مردم تبریز بیشتر از الگوی استاندارد آب مصرف میکنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی بویژه صدا و سیما در امر فرهنگ سازی صرفه جویی آب افزود: اقداماتی که در راستای افزایش آگاهی به مردم صورت گرفته باعث کاهش چشمگیر مصرف بی رویهآب شرب شده است.

ایمانلو نظارت و کنترل بر انشعاب های غیرمجاز و استفاده از آب شرب در فضای سبز و کارگاه های بنایی را از وظایف گروه هایی حامیان اب عنوان کرد که در صورت رویت هرگونه تخلف اقدام به قطع اب خواهد شد.

وی هزینه تمام شده برای هر متر مکعب آب شرب را یک هزار تومان دانست که از این مقدار فقط چهارصدو 50 تومان را مصرف کننده پرداخت می کند.

ایمانلو با اشاره به اینکه ‌مصرف آب خانگی بیشترین بخش مصرف آب شهری را به خود اختصاص می دهد، افزود: موثرترین اقدام جهت صرفه جویی در مصرف آب خانگی،‌ استفاده از شیرآلات و تجهیزاتی است که برای صرفه جویی در مصرف آب طراحی شده اند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریزنیز گفت: شهرداری شهر تبریزاز معدود شهرهایی است که به هیچ عنوان از آب شرب در آبیاری فضای سبز شهری استفاده نمی کند.

محمدحسین حسن زاده عمده تامین منابع آب فضای سبز شهرداری را از طریق چاه های مجاز و قنات ها بااخذ مجوزاز شهرداری و شرکت آب منطقه ای عنوان کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.