تبریز؛

افتتاح 180 میلیارد ریالی پروژه های استان تا پایان دهه فجر

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان از افتتاح180 میلیارد ریال پروژه تا پایان دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایمانلو در جلسه بررسی مشکلات شبکه آب و فاضلاب شهرستان بستان آباد با بیان اینکه درسال جاری فاز دوم بزرگترین تصفیه خانه شمالغرب کشور در تبریز افتتاح خواهد شد گفت:در 60 شهر استان 17 شهر شبکه فاضلاب اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه های بناب ،آذرشهر نیز تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید افزود:اجرای شبکه فاضلاب شهرهای ملکان ، هریس و هشترود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب شهر بستان آباد گفت:در این شهر 88 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر بستان آباد در سال 92 افتتاح شده است افزود:تا سال 96 همه خانوارهای این شهر تححت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

وی با اشاره به کمبود آب شرب نیز در سطح استان اشاره کرد و افزود:متاسفانه متوسط مصرف استانی آب برای هر نفر 190 لیتر می باشد که این میزان در کشور 150 لیتر به صورت استاندارد است.

در این جلسه فرماندار شهرستان بستان آباد نیز به تاریخ افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر بستان آباد اشاره کرد و افزود:متاسفانه با داشتن ظرفیت بالای تصفیه خانه این شهر برای تصفیه فاضلاب هنوز شاهد تحت پوشش بودن 80 در صد خانوارها در شبکه فاضلاب دراین شهر هستیم.

بدر شکوهی با بیان اینکه در حوزه دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب در شهر مشکلاتی داریم افزود:شهر بستان آباد به لحاظ موقعیت جغرافیای خود و مسافر پذیر بودن می طلبد که هر چه زودتر مشکلات موجود در این حوزه حل شود.

وی احداث شبکه فاضلاب شهر تیکمه داش را در این جلسه خواستار شد و افزود:متاسفانه بعلت نبود شبکه دفع فاضلاب در این شهر و به دلیل استقرار سد الخلج در این منطقه شاهد نفوذ فاضلاب به این سد هستیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.