طرح فاضلاب در پنج شهر مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در پنج شهر استان در مجموع 765 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است.

حسین وریجی افزود: در مازندران به بالا بودن سطح آب زیر زمینی، مجاورت با دریا و جمعیت زیاد آن به‌ویژه در ایام تعطیل که حجم مسافر به این استان افزایش می‌یابد، لزوم اجرای شبکه فاضلاب را مضاعف می ‌کند.

وی گفت: پساب فاضلاب‌ها به‌ عنوان آب غنی‌شده و لجن حاصله از آن به عنوان کود طبیعی در مصارف کشاورزی و توسعه فضای سبز استفاده می ‌شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهره ‌برداری از فاضلاب شهری آب و فاضلاب شهری مازندران افزود: پساب‌های حاصله از تصفیه فاضلاب دارای نیترات، فسفات و پتاسیم است و با استفاده از این پساب ‌ها مصرف کودهای شیمیایی در زراعت کاهش یافته و کودهای طبیعی و ارگانیک جایگزین خوبی برای آن است.

وریجی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای بابل، بابلسر، جویبار، ساری و نوشهر و شهرک یثرب قائم‌شهر تصفیه ‌خانه فاضلاب فعال است، گفت: در حال حاضر 226 هزار و 568 نفر زیرپوشش این تصفیه ‌خانه‌ ها قرار دارند.

وی مجموع ظرفیت تصفیه‌ خانه‌ های ساخته شده در استان را 68 هزار و 850 مترمکعب و ظرفیت ورود فاضلاب به این تصفیه‌ خانه‌ها را 50 هزار مترمکعب در شبانه ‌روز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 17.7 میلیون مترمکعب پساب در سال گذشته تولید شد، افزود: در شهرهای عنوان شده در مجموع 765 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شد.

44 هزار و 774 انشعاب پارسال نصب شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، طرح ، فاضلاب ، مازندران ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار