استاندار چهارمحال و بختیاری، از نصب 100 کنتور هوشمند حجمی بر منابع آب سطحی استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای مدیریت منابع آب و حفاظت کیفی زاینده رود گفت: نصب این تعداد کنتور با هزینه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام می شود.

وی، با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: علیرغم احداث 16 مجتمع آبرسانی در نقاط مختلف استان، بسیاری از  نقاط همچنان با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه است.

سلیمانی، از شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست ظرف مدت 2 هفته مطالعات لازم جهت تأمین آب آشامیدنی نقاط دارای مشکل استان مانند شهرهای شهرکرد، بروجن و سردشت و روستاهای بخش خانمیرزا را انجام دهند.

وی، از شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری هم خواست تمامی مجتمع های پرورش ماهی غیرمجاز را شناسایی و ضمن معرفی آنان به مراجع قضایی، نسبت به اجرای قانون در این زمینه اقدام کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، رعایت حریم و بستر رودخانه در نقاط مختلف استان را ضروری دانست و گفت: به همین منظور باید تمامی ساخت و سازهای غیرقانونی و خلاف در این مناطق تخریب و جمع آوری شود.

سلیمانی ادامه داد: براساس توافق با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود که پس از اجرای این طرح، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز نسبت به احداث تصفیه خانه اقدام می کند.

وی افزود: اجرای این طرح، به صورت پایلوت و با مشارکت مردم به زودی در 5 روستای استان آغاز خواهد شد.

سلیمانی در ادامه، با بیان ضرورت اجباری شدن تفکیک زباله از مبداء در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری، گفت: این طرح در مرحله نخست در 9 روستای منتخب از شهرستان های 9 گانه استان، در فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد و در یکی از محله های شهرکرد اجرا می شود.

وی اضافه کرد: پس از کسب نتایج لازم و در صورت موفقیت در اجرا، طرح تفکیک زباله از مبداء در بقیه شهرها و روستاهای استان عملیاتی می گردد.

استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار