شیراز؛

تمهیدات ترافیكی پلیس در روز قدس

رئیس پلیس راهور استان فارس تمهیدات ترافیكی پلیس در راهپیمایی روز قدس را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور استان فارس در خصوص این روز گفت: ضمن شرکت در راهپیمایی با پیش بینی تمهیدات ترافیکی راهپیمایی در روز جهانی قدس، با استفاده از حداکثر امکانات پرسنلی، لجستیکی، خودرویی، موتوری و مخابراتی، تمام تلاش خود در برقراری امنیت ترافیکی درمعابر درون شهری به خصوص در محدوده و مسیر راهپیمایی به کار گرفته می شود.
سرهنگ عباسی ادامه داد: مسیر راهپیمایی را از هر گونه توقف یا تردد خودرو و موتور سیکلت پاکسازی می كنیم و محور های فرعی منتهی به محدوده راهپیمایی را با استفاده از تجهیزات و امکانات سازمانی و غیرسازمانی اعم از نوار های ترافیکی و سایر موانع فیزیکی، استقرار عوامل نیروی انتظامی یا خودرو مسدود می کند.
عباسی ضمن بیان شروع مسیر راهپیمایی از تقاطع 15 خرداد تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) مسیر های راهپیمایی را به شرح زیر بیان کرد:
1- پل باغ صفا به سمت میدان امام حسین (ع)
2-خیابان زند تقاطع انوری به سمت میدان امام حسین (ع)
3-انشعابات خیابان سید جمال الدین اسد آبادی   به سمت خیابان مشیر فاطمی (انقلاب)
4-خیابان زند تقاطع خیابان سید جمال الدین اسد آبادی   به سمت میدان امام حسین (ع)
5-تقاطع ذوالنوار به سمت تقاطع 15 خرداد
6-تقاطع سینما سعدی به سمت تقاطع 15 خرداد
 7- تقاطع 15 خرداد به سمت خیابان لطفعلی خان زند
 8- تقاطع حمام شکوفه (خیابان وصال) به سمت تقاطع خیرات
9-  تقاطع دروازه کازرون به سمت تقاطع مشیر (خیابان قاآنی شمالی )
10 - تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم شاهچراغ (خیابان حضرتی جنوبی)
11-تقاطع غدیر به سمت سه راه احمدی
12-خیابان توحید به سمت چهار راه مشیر
13میدان شهرداری به سمت تقاطع پیروزی
14-تقاطع هجرت به سمت میدان شهرداری (در صورتی که اتوبوسها ی خط واحد در مسیر قید شده جهت سرویس دهی خیابان پیروزی متوقف باشند)
سرهنگ عباسی گفت: با توجه به تأمین امنیت شهروندان شرکت کننده در مراسم راهپیمایی روز قدس نیاز است به موارد زیر توجه کنند:
الف) تمام کوچه ها و خیابان های اصلی و فرعی منتهی به خیابان های مشیر فاطمی، لطفعلی خان زند و شهید دستغیب ممنوعیت تردد از ابتدای مراسم تا پایان مراسم اعمال می شود لذا به ساکنان خیابان ها و معابر فوق و همچنین سایر شهروندان که قصد تردد از این معابر را دارند قبل از ساعت 7 صبح نسبت به خروج از مکان فوق اقدام در غیر این صورت تا پایان مراسم از تردد آنان جلوگیری به عمل می آید.
ب) توقف در مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین تا چهار راه 15 خرداد که محل تجمع شهروندان است و همچنین 15 خرداد به سمت چهار راه خیرات، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، مصلی در خیابان لطفعلی خان و بلوار شهید دستغیب توقف هر نوع وسیله نقلیه ممنوع است، لذا به ساکنان و شهروندان که قبل از ساعت 7 صبح روز جمعه 11 تیرماه بنا به ضرورت وسایل نقلیه خود را پارک کرده اند اطلاع رسانی می شود نسبت به جابجایی آنان اقدام در غیر این صورت با خودرو کشنده وسایل متوقف در مسیر راهپیمایی به پارکینگ انتقال داده می شود.
پ) از شهروندان کلانشهر شیراز درخواست می شود با توجه به محدودیت پارکینگ در مسیر راهپیمایی و به خاطر ایمنی وسایل نقلیه و جلوگیری از بی نظمی در تردد سایر وسایل نقلیه برای شرکت در راهپیمایی  از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. ضمن اینکه در پایان راهپیمایی از طرف اتوبوسرانی شهر شیراز و حومه برای تمام نقاط شهر اتوبوس در نظر گرفته شده و شهروندان را جابجا می کند.
ت) با توجه به حضور پررنگ شهروندان در راهپیمایی از برپایی هر گونه چادر و یا هر شیء دیگری توسط ادارات و سازمان های دولتی که منجر به محدودیت و سد معبر شود خودداری کرده و چادرها و سایر وسایل خود را خارج از مسیر راهپیمایی در کوچه ها و خیابان های فرعی بر پا کنند.
ث) با توجه به اینکه نظم ترافیکی و تأمین امنیت عبور و مرور شهروندان و شرکت کنندگان در راهپیمایی به عهده پلیس راهور است از شهروندان محترم تقاضا می شود ضمن تعامل با پلیس و اجرای دستورات مأمورین از تردد با دوچرخه و موتورسیکلت (حتی به صورت خاموش) در مسیر راهپیمایی خودداری کرده در غیر این صورت به علت اخلال در نظم ترافیک وسایل نقلیه فوق به پارکینگ انتقال داده می شود.
ج) در پایان مراسم سرویس های عمومی بخصوص اتوبوس در معابر همجوار منتهی به مصلی ساماندهی شده با راهنمایی همکاران اتوبوسرانی شهروندان به سمت مسیر های مورد نظر راهنمایی می شوند لذا به فرامین راهنمایان توجه کرده تا سریع تر به محل توقف و ایستگاه اتوبوس های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
چ) با توجه به اینکه ممنوعیت تردد در معابر تا پایان مراسم راهپیمایی به قوت خود باقی است لذا از رانندگان و راکبین محترم در خواست می نماییم معابر جایگزین را برای تردد در نظر گرفته و با مأموران مستقر در محل های ایجاد ممنوعیت یا محدودیت بحث و مجادله کنند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: تمهیدات ، ترافیکی ، پلیس ، قدس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار