شیراز؛

هرجا سرباز هست، امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی حاكم است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هرجا سرباز هست، امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی در آن کشور حاكم خواهد بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیر سرتیپ احمدرضا پور دستان امروز در مراسم بزرگداشت 13 سرباز جان‌باخته در حادثه رانندگی نی ریز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص اهمیت جان‌باختن در مسیر انجام وظیفه، به اظهارات فرمانده معظم كل قوا بر لزوم حفظ جایگاه سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تمام دیدارها سفارش‌های اكیدی در خصوص سربازان دارند و برای عملیاتی شدن دستورات ایشان جلسات زیادی برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به مطالب طرح شده از سوی برخی افراد در خصوص سخت‌گیری پادگان‌های آموزشی، گفت: یكی می‌گوید در پادگان‌ها سربازان را می‌زنند، آیا در منزل شما، ممكن نیست بر سر مسائل مختلف بحث و جدل بین اعضای خانواده ایجاد شود؟ نباید با بیان بعضی مطالب آّب به آسیاب دشمن ریخت. 

پوردستان تصریح كرد: تایید می‌كنم كه دوره آموزشی دوره‌ای سخت است. زیرا جوانی از دل خانواده در می‌آید تا تبدیل به فردی با توان نقش‌آفرینی در زنجیره دفاعی كشور شود. این فرد مانند یك قطعه آهن است كه باید در كوره حرارت دیده، پتك بخورد تا آب آن گرفته شده و به فولاد بدل شود. 

وی افزود: امروز دشمن با رصد کردن این جوانان سرباز می‌داند که نمی‌تواند حریف باشد و وجود سربازان در پادگان‌ها بازدارندگی می‌آورد و نباید تحت تأثیر خارج از مرزها باشیم و ارکان نظام را زیر سؤال ببریم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان گفت: حادثه سختی بود و در این زمینه جلساتی در تهران و شیراز با حضور فرماندهان و مسئولان پادگان‌ها به‌ویژه کرمان برگزار شد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده و ‌معتقدیم سربازان فرزندان و امانت ما هستند و باید امانت‌داری کنیم. 

پوردستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور فرماندهان ارتش در شیراز و كرمان، گفت: نتایج بررسی عوامل سانحه مشخص كرد كه 50 درصد راننده، 25 درصد راهداری و 25 درصد شركت تعاونی مربوطه مقصر بوده‌اند اما ما تاكید داریم كه این موضوع مسئولیت را از ارتش ساقط نمی‌كند. ما مقصر و مسئول هستیم و به صرف این گزارش نمی‌توانیم از خود رفع مسئولیت كنیم. سربازان امانت نزد ما هستند و ما باید امانت‌داری كنیم. 

وی با اشاره به اینکه وجود و حضور سربازان در پادگان‌ها، بازدارندگی می آورد تصریح کرد: در سال 93 که داعش به 25 کیلومتری مرزهای کشور ایران رسید همین سربازهای ایران بودند که برای مقاومت و دفاع اعلام آمادگی کردند و جرأت حمله را از دشمن گرفتند. 

پوردستان با بیان اینکه دشمن تعارفی با جمهوری اسلامی ندارد تصریح كرد: در سال 2001 و زمان حضور آمریكا در منطقه، وجود همین جوانان ولایت‌مدار و خالص جرات حمله را از دشمن گرفت . 

فرمانده نزاجا در ادامه با اشاره به بی‌ثباتی‌های گسترده در كشورهای همسایه ایران، تصریح كرد: اگر ثبات و آرامشی در كشور هست با هدایت خداوند و فرماندهی الهی مقام معظم رهبری و وجود نیروهای مسلح پا درركاب ولایت ایجاد شده است. 
انتهای پیام/ن 

برچسب ها: سرباز ، امنیت ، مرز ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار