مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار 381 میلیارد ریالی به استان کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فیض‌الله پاسره ظهر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید موسی خادمی استاندار برگزار شد، با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به حوزه آب روستایی اظهار کرد: بنا به دستور معظم‌له قرار شد 500 میلیون دلار برای توسعه آب روستایی در نظر گرفته شود.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حمایت دولت و همچنین همکاری نمایندگان مجلس این اعتبار به صورت 100 درصدی به وزارت نیرو تخصیص یافت.
 
وی افزود: برای ارتقاء شاخص آب آشامیدنی سالم و تأمین آن برای بیشتر روستاها سهم خوبی از این اعتبارات به استان ما اختصاص یافته است.
 
وی گفت: 381 میلیارد ریال مبلغ اختصاص یافته به استان است که 18 پروژه را در قالب آن تعریف کرده‌ایم و کار آبرسانی به 464 روستا در این 18 پروژه مجتمع آبرسانی انجام می‌شود.
 
این مسؤول بیان کرد: کار توسعه، بازسازی و افزایش ظرفیت منبع‌های تأمین آب و افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب را انجام می‌دهیم.
 
پاسره خاطرنشان کرد: با این اعتبارات یک سوم جمعیت روستایی استان ما زیر پوشش این خدمات قرار می‌گیرند.
 
وی گفت: در سال‌هایی که دولت از لحاظ مالی و اعتباری در تنگنا قرار دارد و درآمدها کاهش پیدا کرده است، این اعتبارات 100 درصد اختصاص یافته و تاکنون 30 درصد آن به طور کامل در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.