جمعی از کامیونداران گناباد با ارسال طوماری به وزیر راه و شهرسازی خواستار تعریض و بهسازی جاده فردوس، گناباد، خواف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در این طومار آمده است: کم عرض بودن جاده فردوس ، گناباد به خواف به عنوان مسیر اتصال هشت استان کشور به معادن سنگ آهن خواف، آسیای میانه و دوغارون مشکلات بسیار برای رانندگان و کامیون داران به همراه داشته است.

این طومار می افزاید: تعریض این مسیر موجب تسهیل در رفت و آمد و صرفه جویی روزانه 120 هزار لیتر سوخت و همچنین کاهش تصادفها و اشتغالزایی در منطقه می شود.

در این طومار از مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و دولت تدبیر و امید خواسته شده است با تعریض این جاده، تنگناهای رانندگان و فعالان این بخش را کاهش دهند و بستر رونق اقتصادی از طریق این مسیر را بیش از پیش فراهم کنند.

مسئول امور عمرانی فرماندار گناباد هم در این باره به خبرنگار ما گفت: جاده فردوس، گناباد به خواف از مسیرهای بسیار پر تردد و مهم منطقه شرق کشور محسوب می شود و بهسازی و نوسازی آن در دستور کار مسئولان مربوطه و دولت تدبیر و امید قرار دارد.

ابوالفضل شاکری افزود: تعریض و بهسازی این جاده در سال 1393 در دستور کار کمیسیون ماده 215 قانون برنامه پنجم قرار گرفته و کارهای مطالعاتی آن در دست انحام است.

وی اظهار کرد: 30 میلیارد ریال در ابتدای کار برای اجرای طرح مطالعاتی و اجرایی این جاده در نظر گرفته شده بود که تاکنون پرداخت نشده است.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده، این طرح از سوی دفتر بهسازی و نوسازی دفتر راهبردی ریاست جمهوری در سال جاری ابلاغ می شود و اعتبار اجرای آن نیز در نظر گرفته می شود.

شاکری افزود: جاده فردوس، گناباد به خواف و دوغارون در مجموع 310 کیلومتر است که 100 کیلومتر آن در محدوده شهرستان گناباد واقع است و با بهسازی و نوسازی این جاده مسیر یاد شده 112 کیلومتر کوتاهتر می شود که این امر در کاهش هزینه های حمل و نقل، توسعه و عمران مناطق روستایی طول مسیر نقش بسزایی دارد.

هم اکنون 5600 راننده و سه هزار دستگاه کامیون در سیستم حمل و نقل برون شهری گناباد فعالیت می کنند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار