یو اس نیوز: دولت آمریکا در پی تشویق جهان به همکاری با ایران است

یو اس نیوز در گزارشی اعلام کرد اوباما در تلاش برای متقاعد کردن کشورهای دیگر برای همکاری با ایران است .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یو اس نیوز در گزارشی نوشت: دولت اوباما در ادامه سیاست های خود سعی دارد نهادهای جهانی، دولت ها، بانک ها و شرکت ها را راضی کند تا با ایران ارتباط برقرار کنند.

این وبگاه خبری ادامه داد تلاش های واشینگتن برخلاف عدم تغییر رفتار ایران، نمونه آشنای روال چند سال اخیر دولت اوباما است که با نادیده گرفتن هم پیمانان خود انجام می گیرد.آمریکا عملا اعتبار و رهبری جهانی خود را با حمایت از ایران زیر سوال برده است.

یو اس نیوز در انتقادی صریح از دولت اوباما می نویسد: دولت اوباما، یکی یکی با خواسته های تهران موافقت می کند تا فقط بتواند توافق هسته ای با تهران را پابرجا نگه دارد. حتی همین اواخر و بعد از اعلام خبر توافق بوئینگ برای فروش حدود 100 هواپیما طی قرارداد 25 میلیارد دلاری با ایران، وزارت امور خارجه آمریکا از آن «استقبال» کرد و اعلام کرد بوئینگ در خصوص مفاد این قرارداد با وزارت امور خارجه همکاری نزدیکی دارد. دولت اوباما برای تسهیل این قرارداد، حتی تحریم هایی که در سال 2011 علیه ایران ایر وضع کرده بود را برداشت.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد شخصا به کمک موسساتی خواهد شتافت که متمایل به همکاری با ایران هستند تا مفاد توافق هسته ای، فراتر از آن چه هست تحقق یابد.

این در حالی است که کارگروه ویژه اقدام مالی هفته گذشته اعلام کرد اقدامات خود علیه ایران را به مدت یک سال لغو می کند زیرا ایران برای رسیدگی به مشکلات خود، برنامه ریزی کرده است. البته این برنامه هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

مدت ها بود کارگروه ویژه اقدام مالی، ایران را در فهرست «کشورهای پرخطر یا دارای عدم همکاری» قرار داده بود و در خصوص همکاری مالی با این کشور هشدار می داد.

این که اقدام جدید این کارگروه، نتایجی هم به بار بیاورد یا نه، نامشخص است. اما از آن سو، بنیادی به نام دفاع از دموکراسی که گرایشی کاملا ضد ایرانی دارد، جانبدارانه ادعا کرده نهادهای مالی با وجود این اعلام، باز هم با ایران همکاری نخواهند کرد و عقد هر گونه قرارداد با جمهوری اسلامی به دلیل خطراتی که دارد، به کابوس طرف های معامله با ایران تبدیل خواهد شد.

بنیاد دفاع از دموکراسی در ادامه نوشته است: بیشتر بانک های بزرگ که به محافظت دراز مدت دارایی های خود می اندیشند، با عجله به سوی ایران دست دراز نمی کنند چون می دانند تا امن شدن سرمایه گذاری در ایران، راه درازی در پیش است. این بنیاد، علت عدم استقبال از سرمایه گذاری در ایران را مشکلاتی از قبیل خطر قرار گرفتن تحت تحریم های گسترده، اتهام پولشویی و اتهام فساد عنوان کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار