قدس قبله‌گاه مسلمانان جهان نماد مظلومیت مظلومان عالم و ظلم ستیزی با کفر و استکبار است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی قدس سره در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل، از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

آری با این فرمان امام راحل اکنون روز قدس دیگر تنها یک مناسبت رسمی در جمهوری اسلامی ایران و مناسبت تاریخی و انقلابی در حمایت از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل نیست بلکه آمال و آرزوهای مظلومان عالم را هر سال در آخرین جمعه از ماه رمضان در مشت‌های گره‌کرده و دستان‌به‌هم فشرده نه تنها مسلمانان سراسر دنیا بلکه تمام آزادی ‌خواهان و افراد نوع بشر در اقصی‌نقاط جهان چون خرمنی از خشم و تنفر آتش بیزاری و برائت از مشرکین را متجلی و در نفوس مردم بیدار و روشن می‌کند.

قدس، حقیقت همیشه زنده جاوید تاریخ اسلام است که حقانیت و روشنگری آن هیچ وقت از فروغ ابدی به خاموشی غفلت، تاریکی و جهل نخواهد گرایید بلکه در همه دوران‌ها،زمان‌ها و مکان‌ها تابش انوار ظلم‌ستیزی، حق‌جویی، کفرستیزی و حمایت آن از مظلومین عالم در اذهان بشریت پرنورتر و درخشان‌تر و روشن‌تر خواهد شد.

قدس قبله‌گاه حامی مظلومان و  قلب‌ مسلمانان جهان

نمازگزاران روزه‌دار هر سال در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مشعل تابش دانایی و روشنگری حق‌خواهی و مبارزه با اسرائیل غاصب را دست در دست یکدیگر، یکصدا و متحد در مقابله با آتش کینه و نفرت اسرائیل جنایتکار و حمایت از قربانیان بی گناه فلسطین برمی‌افروزند تا با فریاد مرگ بر اسرائیل تجاوزگری، عصیانگری و زیاده‌خواهی سران کفر و ظلم و جور و استبداد را در گوش جهانیان فریاد کنند.

راهپیمایی حماسی و باشکوه هر سال مردم ایران عاملی در رمزگشایی و پرده‌برداری از جنایات اسرائیل در فلسطین و نوک پیکان نگاه‌ جستجوگر و حقیقت‌یاب جستجوگران حقیقت و دیانت از سراسر دنیا شد که مساله فلسطین چیست و چه اتفاقی در این نقطه زمین برای مردم می‌افتد.

این جمله بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است » پیام حرکت‌بخش و بیدارگری در خط سیر و موضع‌گیری نه تنها مسلمانان جهان بلکه تمامی افراد مدافع حق مظلوم و مبارزه‌گر با ظالم شد و در قالب

راهپیمایی عظیم و دندان شکن آنچنان تبلور و نمودی در گستره هستی پیداکرد که بیرق

حمایت جمهوری اسلامی از مردم بیگناه فلسطین را در سراسر کشورها برافراشت.

حضور دشمن‌شکن و آگاهی‌بخش و روشنگرانه مردم ایران در راهپیمایی روز قدس به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند و ظلم و ستم و کفر و استبداد خود در این سرزمین‌ها ادامه دهند.

امام خمینی(ره) زمانیکه روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) دانست و فرمود:«روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.» عامل اتحاد و همدلی و همنوایی همه افراد بشر از همه نقاط دنیا در حمایت از مظلومان بی‌دفاع فلسطین شد.

امروز نیز چشم امید مردم فلسطین به همه جهان به‌ویژه مردم فهیم‌، بصیر و ظلم ستیز ایران است که همواره در همه صحنه‌ها و مبارزات سیاسی با حضور بی‌نظیر خود دست دشمنان را رو می‌کنند و پرده از جنایات آنها بر‌می‌دارند.

امروز همه ما زنان و مردان، دختران و پسران، نوجوانان و جوانان ایرانی این آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان نیز در روز قدس با اعتقاد به این کلام امام راحل که در شرح جهانی بودن این روز فرمود«روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است» بار دیگر یکپارچه و متحد با تمام قوا و مشت‌‌های گره و فریاد مرگ بر اسرائیل در صحنه حاضر می‌شویم و پتک پولادین بر دهان یاوه‌گویان و ابرقدرت‌های پوشالی جهان می‌زنیم.

مگر نه اینکه امام خمینی(ره) در مورد این روز مقابله تاریخی فرمود« روز قدس روزی است که باید مستضعفین در مقابل مستکبرین مجهز بشوند و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... » پس همگی ما به‌ویژه مردم دارالمومنین کاشان همنوا با سایر هموطنان در حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین و آرمان حمایت از مظلومان جهان امسال نیز در روز قدس درراهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنیم و با بانگ کوبنده و غرا « اسرائیل مرگت باد » این سخن امام راحل را در گوئش جهان فریاد خواهیم کرد که «روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند.»

گزارش از حرمت سادات متولی


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۵
زنده باد