والدین باید در راه ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی برای تابستان فرزندان تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ موضوع کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان در جامعه از جمله مباحث بسیار داغ و روز جامعه امروز ایرانیان است، زیرا ایران با داشتن طیف وسیعی از جمعیت جوان و کمبود مشاغل با مشکلاتی در این زمینه روبرو است.

با پیشرفت تکنولوژی و رسیدن جامعه بشری به راه های آسان تر برای کسب درآمد و ایجاد مشاغل مختلف اینترنتی، تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه به دنبال ایجاد کسب و کار هستند.

در این میان ضمن حمایت دولت برای تحرک در بازار کار و ایجاد مشاغل جدید، خانواده ها هم می توانند وارد عمل شده و آینده کسب و کار فرزندان خود را متناسب با تکنولوژی های مدرن تضمین کرده و موازی با دولت همکاری های مفیدی داشته باشند.

هر ساله با شروع فصل تابستان و روزهای طولانی تعطیلات کودکان و نوجوانان ساعات بیشتری را برای وقت گذرانی و یا تفکر درباره آینده دارند که خانواده ها می توانند این فرصت پیشرو را با یک برنامه ریزی منظم هدفمند کنند.

بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن وقت فرزندانتان باید راهکارهای جدید و جایگزین را متناسب با روند روبه جلوی تکنولوژی استفاده کرد؛ در وهله نخست باید فرزندانتان را نسبت به آنچه که علاقه دارند تشویق کرده و اجازه داد کسب و کار مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

یک روانشناس در این زمینه گفت: اگر فرزندان برای تعطیلات تابستان و رفتن به کلاس های مختلف سردرگم هستند؛ می توان آنها را برای ایجاد یک کسب و کار خانگی کوچک تابستانه تشویق کرد.

سوسن محمدی افزود: با شناخت علاقه مندی کودک و نوجوان به مشاغل و یا هنرهای دستی یک شغل خانگی را با همراهی دیگر اعضای خانواده ایجاد کرده و زمینه نبوغ برای بازاریابی و یا رسیدن به مشاغل خصوصی را در او ایجاد کنید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می توانید هنر بافتنی برای دختران و تعمیر وسایل کوچک برقی را برای پسران به عنوان یک شغل کوچک خانگی پیشنهاد داده و نبوغ آنان را به سمت کارهای خلاقانه هدایت کنید.

محمدی گفت: از طرفی نباید جملات ناامید کننده مانند" تو نمی توانی"، " هیچ مشتری برای ایده های تو وجود ندارد"، " وقت خود را بی جهت هدر نده" تا حد امکان اجتناب کنید؛ زیرا این قبیل کارها تنها تجربه ای در راستای یادگیری اصول راه اندازی یک کسب و کار کوچک با توجه به علاقه مندی و نبوغ کودک است.

یک کارآفرین آبادانی نیز در این خصوص گفت: از فرزندانتان بخواهید تا اهداف کسب و کار شامل نتایج مالی مورد نظر و دیگر دستاوردهای خود را بر روی کاغذ بیاورد تا در نهایت ارزیابی دقیقی از رسیدن به اهدافش داشته باشد.

خسرو شعیبی افزود: کسب و کارهای تابستانی راهکارهای مناسبی برای آموزش مهارت های ابتدایی مدیریت، سرمایه و پول در کنار گذراندن وقت و رسیدن به یک تابستان ایده آل برای نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: تا می توانید ایده خلق کنید، از تعداد زیاد گزینه ها نترسید زیرا در مراحل اولیه کمیت از کیفیت مهمتر است و اجازه دهید فرزندتان تا می تواند رویاپردازی کنید.

سمانه دختر 17 ساله ای است که با هنر رومیزهای قلاب بافی کسب و کار کوچک خانگی را برای خود ایجاد کرده است و توانسته از این راه درآمد محدودی داشته باشد.

وی در این خصوص گفت: من با حمایت والدینم به خصوص مادرم کلاس های بافتنی را در تابستان سال های گذاشته گذرانده و اکنون کسب و کار کوچک خانگی را ایجاد کرده ام.خانواده ها می توانند منبع الهام بخشی برای فرزندان خود بوده و مجموعه قابل اتکا در حمایت از آنها هستند.

محسن نیز یک پسر جوان است که خود را برای کنکور آماده می کند اما در کنار پدرش یک مغازه کوچک تعمیر موتورسیکلت و دوچرخه را اداره میکند و بسیار خرسند است که توانسته تابستانش را با یک کار مفید گذرانده و درآمدی هم برای آینده پس انداز کند.

وی در این زمینه گفت: در یک برنامه ریزی تابستانی برای کسب و کار بیش از هر چیز تجربه عالی در کنار مدیریت منابع مالی و تعامل با مشتری از اهمیت برخوردار است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت پدر و مادرها ضمن برنامه ریزی برای آینده شغلی و تحصیلی فرزندانشان می توانند توانایی برقراری ارتباط با دیگران را به آنان آموخته که این موضوع یکی از ضرورت های ورود کودکان و نوجوانان به جامعه است.

با این تفاسیر باید از کودک و نوجوان خواست ارتباطات کلامی و غیر کلامی خود را افزایش داده تا بتواند قابلیت های محصولات و خدمات خود را فراگرفته و از طرفی برای شنیدن درخواست های مشتریان و برآورده کردن نیازهای آنان تا حد امکان تلاش کند.

والدین باید در راه ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی برای تابستان فرزندان با شناخت و نیاز قابلیت های جامعه ایرادات موجود در محصولات و یا خدمات را به آنان متذکر شده و به عنوان یک مشتری به کار بچه ها توجه و علاقه نشان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
باسلام
به نظر من برای نوجوانان،کسب و کار مجازی یک ایده ی بسیار عالی هست.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
باسلام
به نظر من برای نوجوانان،کسب و کار مجازی یک ایده ی بسیار عالی هست.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۰۴:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
ولی هیچ کس تو این دوره و زمونه به نوجوان ها اعتملد نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۷:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
به نظر من یه کار گاه مانندی برای ما نوجونا درست کنن تا بیکار نباشیم من خودم مربی کاراته ام ولی باز حوصلم سر میره ممنونم از توجحتون
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۷:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
به نظر من یه کار گاه مانندی برای ما نوجونا درست کنن تا بیکار نباشیم من خودم مربی کاراته ام ولی باز حوصلم سر میره ممنونم از توجحتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۹۶
بهترین کار برای جوانان نوجوانان کار های اینترنت است که هیچ سرمایه اولیه ای نیاز ندارد