تینو صالحی تمرین نمایشنامه «حکومت نظامی» نوشته آلبرکامو را تا ده روز دیگر آغاز می‌کند.

تینو صالحی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ی اجرای نمایشنامه «حکومت نظامی» آلبرکامو گفت: هنوز سالن اجرای این اثر مشخص نشده اما سالن مولوی، حافظ و تماشاخانه ایرانشهر مدنظر من برای اجرا بود که چنانچه با یکی از این مجموعه ها به توافق رسیدیم از اوایل مهر ماه اجرای خود را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این اثر کارگاه استعداد یابی برگزار کردم و از بین کسانی که به این کارگاهها آمده بودند چند نفری که در فن بیان و حرکت بدنی قابلیت داشتند برای بازی انتخاب کردم. البته چند نفری هم از دانشگاه انتخاب شد و این کار هم به این دلیل بود که علاوه بر کار تئاتر کار پژوهشی هم انجام دهم. در واقع گروه هژار با کمترین امکانات کارگاه برگزار کرد و با جوانان کار می‌کند.

صالحی افزود: متن نمایشنامه آلبرکامو را همانطوری که هست اجرا می‌کنم چراکه متن این اثر ترجمه شده و من هم میخوام به متن ترجمه شده وفادار باشم اما این اثر طبق شرایطی که نوشته شده مرکز بحران در شمال آفریقا رخ داده اما من تنها تغییری که ایجاد کردم طبق شرایط فعلی و درگیری‌هایی که اطرافمان وجود دارد، مرکز بحران را خاورمیانه قرار دادم.

بازیگر نمایش «یافت آباد» اظهار داشت: دو ماه با 20 نفر تمرین کردم و از این 20 نفر 15 نفر انتخاب شدند و به علاوه این 15 بازیگر 5 نقش اصلی خواهیم داشت که از بازیگران نامدار و با تجربه استفاده خواهم کرد.

وی در پایان گفت: من همیشه در آثارم ساختار شکنی کردم و مطمئن باشید در این اثر هم ساختاری شکسته می‌شود و تا ده روز دیگر هم تمرینات کار را شروع خواهیم کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.