برخی مدیران سالن‌ها با داوران جشن بازیگر همکاری نکردند و متاسفانه به جای مدیریت پادشاهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری یازدهمین دوره جشن بازیگر با حضور بهزاد فرهانی دبیر جشن، محمدرضا رحیمی سخنگو و نائب رئیس هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر، فرهاد تجویدی مسئول هماهنگی هیئت داوران جشن بازیگر در خانه تئاتر برگزار شد.

محمود رضا سخنگوی هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر در این نشست عنوان کرد: داورها 285 اثر را تماشا کردند و شهره لرستانی مسئول هیئت داوران بود که متاسفانه بیمار شد و فرهاد تجویدی در میان راه مسئولیت داوران را بر عهده گرفت و همانند گذشته بازیگران از رده سنی 15 سال تا 90 سال مورد داوری قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از 15 داور، 5 داور کاندیدای نهایی را معرفی‌ می‌کنند و بر خلاف سال گذشته به زحمت به 20 کاندید‌ا رسیدیم .

محمودرضا رحیمی تصریح کرد: امیدوارم معرفی کاندیدها به معنای تشویق ‌آن‌ها باشد و سعی شده تا همه کارها از جمله آثار دانشجویی مورد داوری قرار بگیرند.

فرهاد تجویدی مسئول داوران جشن بازیگر در ادامه نشست گفت: روال داوری همانند گذشته خواهد بود و 15 داور به تماشای نمایش‌ها نشستند و من در این 8 دوره متوجه شدم که کار 15 داور به مراتب سخت‌تر از کار 5 داوریست که کاندیدای نهایی را معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آثاری که ما در یک سال گذشته دیدیم خوشبختانه رشد بسزایی در عرصه سالن‌های نمایشی داشته‌ایم و اجراها نیز دو برابر شده البته این موضوع کار داوران ما را هم سخت‌تر کرد به همین خاطر داوران به دو گروه تقسیم شدند و 284 اثر را در 37 سالن دیدند.

تجویدی تصریح کرد: داورها در دیدن آثار با شگفتی‌هایی در عرصه بازیگری رو به رو شدن اما همیشه حرف و حدیث پشت داوران بود و به نظر من داوران به اندازه پیچیدگی انسان ذائقه و سلیقه‌های متفاوتی دارند.
 
وی افزود: برخی سالن‌ها همکاری بسیاری برای دیدن آثار با انجمن بازیگران داشتند اما متاسفانه برخی دیگر از سالن‌ها هنوز جایگاه جشن بازیگر را نمی‌دانند و برای دیدن آثار برای داوران زمان مشخص می‌کنند، برخی مدیران به جای مدیریت در سالن‌ها،  پادشاهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم در این دوره این مسئولیت به من واگذار شده و پیشنهاد دارم که به نسل جوان و کسانی که ویترین ندارند توجه بیشتری شود.

بهزاد فرهانی نیز در این نشست با سخنانی کوتاه یادآور شد: از 5 هنرمند پیشکسوت در جشن بازیگر تقدیر به عمل می‌آید 2 نفر از پیشکسوتان از استان بندرعباس و کاشان هستند و 2 نفر از تهران انتخاب شدند همچنین از یک بازیگر 101 ساله نیز به عنوان فرد پنجم تقدیر به عمل می‌آید.

گفتنی است کاندیدای بازیگری جشن بازیگر به شرح زیر است:

کاندیدای مرد، بهرام افشاری برای نمایش پاییز توماج ، دانش بهداد برای نمایش بیرون پشت در، پوریا رحیمی سام برای نمایش آخرین نامه، علی سرابی برای نمایش ترانه‌های محلی خسرو شهراز برای نمایش اولیور تویست، تینو صالحی در نمایش قصه ظهر جمعه، امین طباطبایی برای نمایش هملت، پژمان عبدی برای نمایش برای کلاه آهنی‌ها، محمد علی محمدی برای نمایش قصه ظهر جمعه ، نوید محمدزاده برای نمایش آخرین نامه.

کاندیدهای زن جشن بازیگر:

نسیم افشار پور برای نمایش نوعی داستان عاشقانه، ستاره اسکندی برای نمایش هم‌هوایی، سوگل صادات خلیق برای نمایش قصه ظهر جمعه، شیلا خلیق برای نمایش ماضی استمراری، فرزانه کابلی برای نمایش تانگوی تخم‌مرغ داغ، هانا کامکار برای نمایش ترانه های محلی، الهام کردا برای نمایش هم‌هوایی، آیدا کیخوانی برای نمایش هیولا خوانی، پریسا مقتدی برای نمایش تانگوی تخم‌مرغ داغ، ناهید مسلمی برای نمایش ماضی استمراری.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار