بررسی پیشنهاد اصلاح آیین نامه های مربوط به نحوه حضور ناشران در نمایشگاه کتاب در دستور کار شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

سید عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به برنامه‌ریزی نهادهای فرهنگی کشور اعم از دولتی و خصوصی در مرحله مقدماتی برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تجربه برگزاری بیست و نه دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیشنهادهایی برای اصلاح آیین نامه ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب مطرح شده و هم اکنون بررسی آن در دستور کار شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و دیگر تشکل های نشر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این پیشنهادها پس از بررسی در شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای سیاستگذاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار می گیرند.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اهمیت روز قلم و تأثیر آن بر علم و فرهنگ کشورمان گفت:  قلم نماد علم و دانش در هر جامعه بوده و نشان از تولید علم دارد. بنابراین شاید بتوان روز قلم را مهم ترین روز علمی و فرهنگی کشور دانست.

حسینی نیک افزود: هر آنچه که دانشگاه ها، حوزه های علمیه و پ‍ژوهشگاه ها تحقیق و پژوهش کرده اند در نهایت به قلم می رسد و پس از مدتی خوانندگان آثار به نگارش درآمده همان صاحبان قلم در سال های آینده خواهند بود.

وی تصریح کرد: قلم که مورد قسم خداوند قرار گرفته، از آن جهت مقدس است که دانش را در نهایت به منصه ظهور می رساند.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار داشت: پیشنهاد من آن است که دولت با مشارکت وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گرامیداشت روز قلم، ستادی را تشکیل داده و از برترین و مؤثرترین اصحاب قلم و پدیدآورندگان تجلیل شود. شاید عنوان ( قلم طلایی سال ) بتواند جایگاه این پیشنهاد را ارتقا بخشد.



انتهای پیام/


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار