حوزه نشر آمادگی آن را دارد که پاسخ مناسبی به تلاش عاشقانه فعالان این حوزه بدهد.

سید عباس حسینی‌نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان در خصوص آنچه که عرصه نشر کشور در سال 1394تجربه کرده است به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: ناشران و حوزه کتاب در سال گذشته وضعیتی مشابه بقیه حوزه‌های اقتصادی کشور داشتند و با شوک چندانی مواجه نبودند.
 
وی افزود: در کل سال 1394، سالی بود که شاهد وجود آرامش در داخل حوزه نشر بودیم به این معنی که اگر افرادی بگویند کتاب گران است باید بدانند که این محصول فرهنگی از قبل گران بوده و به همان حالت مانده است.
 
بازرس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان افزود: ما تقریبا در سال گذشته از نظر اقتصادی هیچ فراز و فرودی در حوزه کتاب نداشتیم و از نظر علمی و پژوهشی نیز متوجه شدیم که از این به بعد شاهد شکوفایی نسل جدید نویسندگان و مترجمانی خواهیم بود که با افزایش ظرفیت دکترای دانشگاه‌ها روی کار آمده‌اند و برای ارائه خدمات علمی خود به جامعه دست به قلم شده‌اند.
 
حسینی‌نیک اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که ممکن است جامعه علمی آنها را نشناسد ولی امیدوارم که شناخته شوند ما را با افراد شاخصی مواجه کنند.
 
وی ادامه داد: حوزه نشر آمادگی آن را دارد که پاسخ مناسبی به کسانی بدهد که عاشقانه و فعالانه در این حوزه کار می‌کنند یعنی به نظر اگر همکاران ما در نشر به نحوه تخصصی فعالیت کنند و کار نشر را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند، با توجه به اینکه جامعه ما خیلی جوان است و دانشگاه‌های زیادی در آن وجود دارد. مخاطبان خود را پیدا می‌کنند و در این صورت مطمئن هستم که سال 1395، سال خوبی برای همکاران من خواهد بود و امیدوارم ناشرانی که در سال‌های1390 و 1391 کار خود را جمع کرده‌اند و یا فعالیتشان را محدود کرده‌اند به حوزه نشر برگردند.
 
بازرس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به قرار گرفتن جامعه ما در دوره پسابرجام و وجود امیدهایی برای بهبود وضعیت کپی‌رایت می‌توان نوید آینده‌ای خوب و مناسب را به فعالان حوزه نشر کشور داد.
 
حسینی‌نیک در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه سال 1394 برای حوزه نشر، سالی متوسط به سمت خوب بوده، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که اگر جامعه رونق اقتصادی خوبی داشته باشد وضع موجود نشر نیز می‌تواند به سمتی حرکت کند که برای اهالی نشر سودآور باشد.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار