پرداخت زکات فطره باعث کمال روزه داری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛خطیب نماز عید فطر رامهرمز گفت: پرداخت زکات فطره یاد کردن از نیازمندان و باعث کمال روزه داری می شود.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز عید فطر این شهر افزود: انسان‎های مؤمن پس از یک دوره بندگی خالصانه خداوند متعال به فطرت پاک الهی خود برمی‎گردند و به همین منظور روز عید سعید فطر را جشن می‎گیرند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره یاد کردن از نیازمندان و باعث کمال روزه داری می شود گفت: از جمله اعمال روز عید سعید فطر می‌توان به اقامه نماز عید فطر، پرداخت زکات فطره، پوشیدن جامعه نیکو و استعمال بوی خوش و قرائت دعای ندبه اشاره کرد.

خطیب نماز عید فطر رامهرمز، صله ارحام و برقراری ارتباط با خویشاوندان را از اعمال مؤکد در روز عید سعید فطر خواند و افزود: صله ارحام یکی از آموزه‎های دینی است که بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تقوا باعث روشن‌بینی می‌شود و انسان رزق و روزی حلال در اختیارش قرار می‌گیرد گفت: با رعایت تقوا سختی‌های زندگی در دنیا برای انسان راحت می‌شود و ذخیره‌ای برای آخرت است و سعی کنیم حسن خلق را بین مردم ترویج دهیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به عدم دسترسی مناسب به تصاویر صدا و سیما در شهرستان اشاره کرد و افزود: مسئولان شهرستان و استان بدانند که سه سال است اعلام می‌کنیم مردم امکان دسترسی مناسب به تصاویر صدا و سیما را به علت نبودن رله کننده دیجیتال در شهرستان ندارند.

خطیب نماز عید فطر رامهرمز گفت: چرا مسئولان احسان دین و مسئولیت نمی‌کنند و مشکل دریافت تصاویر از صدا و سیما را که مطالبه به‌حق مردم این شهرستان است را حل نمی‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، نمازجمعه ، زکات ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.