کشف حجاب در زمان حکومت رضاشاه اقدامی برای دین زدایی بود که البته برای مردم ما بسیار گران تمام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه اروندکنار گفت: همه مسئولان تمام همت خود را بر مبارزه با قاچاق عمده و انبوه قاچاقچیان گردن کلفت قرار دهند تا تولید ما بتواند تنفس کنند.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه اروندکنار افزود: در این زمینه باید مردم و مسئولان پابه پای هم کار کنند و با حمایت تولیدات داخلی، دست واردات خارجی را قطع کنند.

وی گفت: انتظار می رود مسئولان و روسای سه قوه با دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی طبق فرمایش مقام معظم رهبری برخورد قاطع کرده و انقلابی عمل کنند.

امام جمعه اروندکنار در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز فرا رسیدن کشف حجاب در زمان حکومت رضاشاه پرداخت و افزود: سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشف حجاب توسط رضا شاه مزدور است که این مسئله برای مردم ما بسیار گران تمام شد.

محمدی پور گفت: رضاشاه چند اقدام اساسی برای دین‌زدایی در ایران انجام داد که این اقدامات شامل، تغییر اجباری لباس مردم، کشیدن چادر از سر زنان، خلع لباس کردن روحانیت، بستن درب مساجد کشور، جلوگیری از عزاداری محرم و صفر، ترویج کردن فرهنگ فاسد غـربـی و کشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد بود.

وی افزود: حجاب حکم خداست و به مصلحت زنان و جامعه بوده، حجاب از احکام ضروری دین است و زن با حجاب محدود نمی‌شود بلکه حفظ می شود و در جامعه بهتر می‌تواند فعالیت و خدمت کند.

امام جمعه اروندکنار با اشاره به سالروز کشف کودتای نوژه در روزهایی که هنوز ارکان انقلاب شکل نگرفته بود، گفت: مدد جنود الهی در شکست این کودتا و دیگر توطئه‌ها مثل طبس به کمک انقلاب نوپای اسلامی آمد.

محمدی پور افزود: در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله ثابت شد که به سبب ایمان و تبعیت از خداوند متعال چه جمعیت کمتری که بر جمعیت کافر زیادی می‌تواند پیروز شود، حزب‌الله لبنان با الهام از بسیجیان ایران توانست در این جنگ نابرابر به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.