سرپرست گروه رادیویی مهاجرین افغانستانی گفت: جامعه افغانستان باید بپذیرد که دختران و زنان هم می‌توانند برای ارتقای فرهنگ مردم و کشورشان گام‌های مثبتی بردارند.

نقش دختران و زنان افغانستانی در پیشبرد فرهنگ و هنر انکار ناپذیر است + عکسزهرا حسنی سرپرست گروه رادیوی همصدا، رادیوی مهاجرین افغانستانی در استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرناران جوان، درباره فعالیت‌های این گروه گفت: رادیو همصدا اولين گروه رادیویی متشکل از صداپیشگان افغانستانی مهاجر در استان قم است که من از سال 1393 همکاری خود را در عرصه گویندگی با این گروه آغاز کردم.

وی با بیان اینکه ما دوره‌های فن بیان خود را زیر نظر استاد سیدحسن موسوی گذراندیم، تصریح کرد: گروه رادیویی همصدا یک گروه متشکل از افراد علاقمند به گویندگی و فن‌بیان است که تمامی اعضا زیر نظر اساتید مجرب آموزش دیده‌اند.

حسنی اضافه کرد: این گروه با هشت عضو فعال کار می‌کند که اکثر آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند؛ گروه ما متشکل از چهار خانم و چهار آقاست و تاکنون توانسته‌ایم سه جشن بزرگ اعم از فارغ‌التحصیلی دانشجویان افغانستانی دانشگاه پیام نور قم، جشن گلسرخ فرهنگسرای جوان و جشن عید فطر مهاجرین را تحت پوشش قرار دهیم.
 
سرپرست گروه رادیوی همصدا خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما متشکل از بخش‌های مختلفی شامل اجرای موسیقی سنتی ایران و افغانستان، اجرای نمایشنامه‌های رادیویی، شعرخوانی و دکلمه، اجرای رادیویی ویژه کودکان، بخش خبر، اجرای فکاهی‌های رادیویی و... است.

حسنی درباره مشکلات بر سر راه فعالیت رسانه‌ای دختران افغانستانی نیز گفت: متاسفانه فعالیت دختران افغانستانی در بخش رسانه موضوعی است که هنوز در میان خانواده‌ها پذیرش نشده است و خانواده‌ها به سختی می‌توانند با این مساله سازگاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دختران افغانستانی باید با کار سخت و پشتکار، توانایی‌های خود را ثابت کنند، اظهارداشت: جامعه افغانستان باید بپذیرد که دختران و زنان هم می‌توانند برای ارتقای فرهنگ مردم و کشورشان گام‌های مثبتی بردارند.

سرپرست گروه رادیوی همصدا با تاکید بر اینکه گروه رادیویی همصدا با همین هدف گام برداشته و آهسته و پیوسته برای رسیدن به جایگاه اصلی خود پیش خواهد رفت، بیان داشت: آرزوی ما این است که جوانان افغانستانی چه دختر و چه پسر توانایی‌های خود را در عرصه فرهنگ و هنر اثبات کنند و امیدواریم این گروه رادیویی نقش خود را هر چند کوچک در تحقق این هدف بزرگ به خوبی ایفا کند و ما بتوانیم از این طریق راه را برای فعالیت جوانان افغانستانی هموار کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار