زائر آمریکایی در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: خوشحالم که خداوند این توفیق را نصیبم کرد تا بتوانم در ایام جوانی ثواب زیارت حرم منور علی بن موسی الرضا(ع) را درک کنم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گروهی از شیعیان ساکن آمریکا که میهمان جامعه المصطفی مشهد بودند، به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف و با حضور در رواق غدیر حرم مطهر رضوی از ویژه برنامه‌هایی که به همت مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برای آن‌ها تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

مریم رئیس یکی از شیعیان آمریکایی با بیان اینکه از تمام لحظات و ثانیه های حضورم در این حرم مطهر به بهترین نحو استفاده می کنم، گفت: بسیاری از مردم جهان به ویژه مادر و دوستانم در کشور آمریکا آرزوی زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) را دارند که متاسفانه به دلیل نداشتن ویزای ایرانی این امکان تا کنون برای آن ها فراهم نشده است.

رئیس افزود: زیبایی حرم مطهر رضوی قابل وصف نیست. وجود موزه ها، کتابخانه، مهمانسرا، صحن ها و رواق های متنوع و بزرگ، زیبایی این حرم مطهر را چند برابر کرده است.

این زائر آمریکایی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا(ع) دارای سیستم مجهز و کتاب های نفیس است، گفت: اگر در ایران و مشهد زندگی می کردم، حتما برای مطالعه به این کتابخانه مراجعه می کردم.

علیرضا بوذرجو مهری یکی از دیگر ایرانیان مقیم آمریکا گفت: بیش از 16 سال در آمریکا زندگی می کنم، اما از هر زمان و فرصتی برای سفر به ایران و زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) استفاده می کنم.

وی ابراز کرد: انسان هرگاه در مکانی حضور یابد و بداند که مضجع منور یکی از بهترین و پاک ترین بندگان خداوند در آنجا قرار دارد احساس شعف و آرامش می کند.

استاد دانشگاه آمریکا با بیان اینکه کتابخاته مرکزی آستان قدس رضوی یکی از کتابخانه های غنی و مجهز در دنیاست، گفت: این مرکز علمی باید کتاب ها و نسخ خطی خود را از طریق سایت ها و فضای مجازی به جهانیان نشان دهد تا مسلمانان و محققان متون اسلامی بتوانند در هر مکان و زمانی به راحت ترین روش از این منابع ارزشمند استفاده کنند.

لازم به یادآوری است: این گروه از شیعیان مقیم آمریکا پس از توفیق زیارت از موزه قرآن، کتابخانه مرکزی و رواق های غدیر و دارالرحمه حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: زیارت ، جوانی ، توفیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.