نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اساسی مراکز آموزش عالی تربت جام و تایباد غیر کاربردی بودن است و نیروهای تربیت شده در عرصه عمل توانایی کار ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد،رحیمی در سومین نشست هم افزایی رؤسای دانشگاه های تربت جام و تایباد افزود: نیروهای تحصیل کرده عملا تأثیری درحوزه اقتصادی و اجتماعی ندارند و فقط نیروی تحصیل کرده به جامعه اضافه می کند که با خیل عظیم بیکاران مواجه می شویم که آنان برای نگهبانی اعلام کار می کنند.

وی گفت: سیاست خروج نیروهای غیرکاربردی درکلان باید بازنگری شود و این روند فقط انباشت مطالبات مردم را بالا میبرد و باید بگونه ای باشد که سیستم کار کند و نیاز کشور بر طرف شود.

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد مراکز آموزش عالی در منطقه باید موجب توسعه شهری، عمران و آبادانی شود که وضعیت خوشایندی درمنطقه نداریم و آمار و ارقام راضی کننده نیست.

رحیمی با انتقاد ازجذب هیئت علمی و اساتید غیر بومی خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص و بیکاردر شهرستان زیاد داریم، چرا نیروی غیربومی جذب می شود.

عضو کمیسون حقوقی و قضایی مجلس شورایاسلامی بیان داشت: باتوجه به استقبال دانشجوهای افغانی برای تحصیل در ایران ازطرف وزارت خارجه و وزارت علوم امکانات را فراهم کنیم و دانشگاه ادیان و تقریب مذاهب را در شهرستان ایجاد کنیم.

وی ازمسئولان مراکز آموزش عالی خواست اولویت اول آنان باید جذب نیروی بومی باشد و در این رابطه ازقدرت وتوان نظارتی نمایندگی مجلس یک قدم عقب نشینی نخواهم کرد.

وضعیت ساختمان برخی مراکز آموزش عالی تربت جام از یک دبیرستان هم بدتر است

فرماندار تربت جام هم دراین نشست گفت: رشته هایی که در مراکز آموزش عالی دیگر شهرستانها نتوانستند دانشجو جذب کنند به تربت جام دادند که وضعیت ساختمانی برخی مراکز آموزش عالی ازیک دبیرستان هم بدتر است.

رستمی افزود: آموزش در دانشگاهها تجاری شده است و شرایط مطلوبی ندارد و برخی رشته ها با یک سوم دانشجو در منطقه فعال است.

وی گفت: مراکز آموزش عالی شهرستان بهترین مکان برای جذب دانشجو از کشور افغانستان است و منطقه این قابلیت را دارد که به قطب تحصیلات تکمیلی تبدیل شود.

فرماندارتربت جام تصریح کرد: جایگاه مراکز آموزش عالی متناسب با شأن شهرستان نیست و سمت و سوی مراکز باید همکاری باشد و رقابت برای اخذ رشته و جذب دانشجو نباشد.

دبیر نشست هم افزایی رؤسای دانشگاههای نه گانه تربت جام و تایبادهم در ادامه گفت: یکی از اهداف برگزاری نشست هم افزایی رؤسای دانشگاه های نه گانه تربت جام و تایباد طرح و بررسی مسایل و مشکلات و تبادل اطلاعات است که برای پیشرفت و توسعه تصمیمات لازم باحضور نماینده مجلس و فرمانداران این دو شهرستان گرفته می شود.

رجایی افزود: یکی ازمشکلات جذب دانشجو در رشته های موازی در مراکز آموزش عالی شهرستان است که اگر هماهنگی صورت بگیرد رشته هایی به شهرستان آروده شود که دردیگر مراکز نباشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.