با جدی شدن بحران آلودگی هوا ، پویش "سه شنبه های بدون خودرو" که از اراک آغاز شده بود در سایر نقاط کشور هم مورد استقبال قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، با پررنگ تر ‌شدن بحران آلودگی هوای کشور و دست و پنجه نرم‌ کردن بسیاری از شهرها با مساله‌ای که هر سال ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند ، خیلی‌ها به تکاپوی مقابله با آن افتاده‌اند.
ایده‌هایی هم برای کاهش آلودگی هوا مطرح کرده‌اند که از جمله آنها ایده "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" است.
هفته سی و دوم ؛ پویش سه شنبه های بدون خودرو با حضور کارکنان دوچرخه سوار دانشگاه اراک در این کلانشهر برگزار شد.
دوستداران محیط زیست و دو چرخه سواران در این آیین به صورت نمادین مسیر پارک امیرکبیر تا دانشگاه اراک را رکاب زدند.
کوروش بختیاری صاحب ایده و مدیر پویش سه شنبه های بدون خودرو گفت: پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو از شهر اراک آغاز شد و هم اکنون در 115شهر صنعتی کشور از جمله رفسنجان، کرمانشاه، مشهد و یزد اجرا می شود.
وی افزود: این پویش با هدف کاهش تردد خودروها و کاهش آلودگی هوا و استفاده کمتر از خودرو های تک سرنشین و جایگزینی آن با دوچرخه در سطح کشور برگزار می شود.
بختیاری افزود : ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان برای توسعه شهرهای سالم ، توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری برای جابه جایی مسافت های کوتاه، کمک به کاهش آلودگی هوا ، کاهش سر و صدا، کم شدن ازدحام در تردد ها و آسیب های ناشی از آن، تقلیل خودروهای تک سرنشین ، ارتقاء نقش حمل و نقل عمومی، صرفه جویی در مصرف سوخت از دیگر اهداف پویش سه شنبه های بدون خودرو است.
یاآور می شود کلانشهر صنعتی اراک امسال ۳۳ روز آلوده را پشت سر گذاشته و سال گذشته مردم این شهر ۳۷ روز را در هوای آلوده تنفس کردند.
شهرستان شازند در 30 کیلومتری جنوب غربی اراک هم وضعیتی بهتر از مرکز استان ندارد و علاوه بر ریزگردهای مهاجر کشور عراق ، صنایع بزرگ هم در افزایش آلودگی هوا این شهر موثر است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار