برای پنجمین روز متوالی کیفیت هوای اراک به دلیل ماندگاری ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک صبح امروز به 41 میکروگرم بر متر مکعب و میانگین غلظت 24 ساعت این آلاینده نیز 51 میکروگرم بر متر مکعب بود که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.
کارنامی افزود : استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات کمتر از دو ونیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است.
وی با خطرناک توصیف کردن ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون برای سلامتی انسان تاکید کرد : این ذرات اگر در مدت طولانی استنشاق شوند موجب بروز نارسایی در دستگاه تنفسی و سایر اندام های بدن می شود و سلامت شخص را به خطر می اندازد.
دکتر حیدری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم از گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان خواست، در این روزها از تردد غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی خواستار استفاده بیشتر خانواده ها از مایعات ، لبنیات و میوه ها و سبزیجات تازه شد و به ورزشکاران توصیه کرد از انجام فعالیت شدید ورزشی بپرهیزند.
یادآور می شود کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 35 روز ناسالم و سال گذشته 37 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، هوای ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.