ساری،

انتخاب آثار جشنواره سراسری لیلم

۱۰۰ اثر در نخستین جشنواره سراسری موسیقی بومی محلی لیلم پس از داوری انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه ۱۰۰ اثر موسیقی پس از داوری از نهم تا یازدهم تیر ماه امسال انتخاب و آماده اجرا شدند گفت: هنرمندان موسیقی کشور آثار خود را از ۲۹ تیر تا یکم مرداد در سالن آمفی تئاتر هلال احمر استان در ساری اجرا خواهند کرد.

احد جاودانی افزود: در این جشنواره هنرمندان موسیقی از استان های کردستان ٬ آذربایجان ٬ گیلان به میزبانی مازندران هنر موسیقی بومی محلی خود را اجرا خواهند کرد .

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش انفرادی و جمعی برگزار خواهد شد و ۱۶۵ اثر در بخش انفرادی و ۲۴ اثر در بخش جمعی به دبیر خانه جشنواره ارسال شده گفت: پس از داوری ٫ ۸۸ اثر در بخش "انفرادی" و ۱۲ اثر نیز در بخش جمعی در ۸ رشته انتخاب شدند و به اجرا در خواهند آمد.

جاودانی افزود: علاقمندان به ویژه هنرمندان استان می توانند ۲۹ تیر تا یکم مرداد ٬ صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه در این جشنواره که در سالن آمفی تئاتر هلال احمر استان برگزار می شود شرکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران: ارتقاء موسقی بومی محلی مازندران٬ شناسائی هنرمندان جوان و علاقمند به موسقی بومی محلی و نیز شناساندن موسیقی بومی محلی مازندران به سراسر کشور را مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

این مسئول با بیان اینکه گروه های موسیقی در سواحل شهرستان های ساری٬ چالوس و بهشهر نیز برنامه اجرا خواهند کرد افزود: آئین اختتامیه این جشنواره روز یکم مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سالن آمفی تئاتر هلال احمر استان با حضور مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان و پیشکسوتان موسیقی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار