رییس سازمان امور دانشجویان از اتمام بررسی های اولیه تیمهای ورزشی دانشجویی برای یونیورسیاد سال آینده و جمع بندی نهایی آن در شهریور95 خبر داد.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حضور بین المللی دانشجویان در حوزه ورزش هر دوسال یکبار از طریق مسابقات یونیورسیاد(یک رویداد بین‌المللی چند ورزشی است که از سال ۱۹۵۹ میلادی در دو بخش ورزش‌های تابستانی و زمستانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.) دانشجویی انجام می شود که سال گذشته این مسابقات در کره جنوبی و سال آینده در چین تایپه برگزار می شود.

وی با اشاره به یونیورسیاد جهانی سال گذشته در کره جنوبی افزود: برای اولین بار با تمهیدات سازمان و تلاش تیم‌ها و مربیان، خوشبختانه رتبه تک رقمی نهم را کسب کردیم که در مقایسه تعداد شرکت کنندگان کم، بضاعت های محدود (در تمام رشته‌ها شرکت کننده نداشتیم) خود با کشورهایی که جمعیت و آمادگی بیشتری را در اکثر رشته‌ها داشتند رتبه بسیارخوبی حاصل شده است.

رییس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: از همان مقطع با تمام افراد مرتبط این حوزه بحث شد که با برنامه ریزی بهتر و بیشتر این امکان و رتبه را برای سالهای دیگر، حفظ کرده و ارتقا دهیم.

صدیقی با بیان اینکه انتخابات هیات رییسه سال گذشته انجام و از سال جدید رییس و هیات رییسه آن تعیین و تکلیف شد، اظهار داشت: همکاران فدراسیون و هیات های فنی بررسی های اولیه را انجام دادند که براساس بضاعت خود در کدام رشته های ورزشی می توانیم شرکت کنیم.

وی زمان جمع بندی نهایی را بعد از اتمام برگزاری سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان که از 27 تیر در مشهد آغاز می شود، دانست و افزود: خروجی المپیاد برای شناسایی توانمندی های دانشجویان کشور در رشته های مختلف موثر بوده و همچنین قرار است بخشی از مقام آورندگان این المپیاد بعنوان شرکت کنندگان یونیورسیاد چین تایپه انتخاب شوند؛ از این رو هنوز جمع بندی نهایی و اقدامات کامل برای یونیورسیاد سال آینده صورت نگرفته است.

صدیقی یادآور شد: در شهریورماه جمع بندی نهایی صورت می گیرد که ایران در چه رشته تیم هایی آمادگی بیشتری را برای حضور در مسابقات چین تایپه دارد. قائدتا در این مسیر به همکاری وزارت ورزش و فدراسیون ها همانند گذشته نیاز داریم و وزارت علوم هم در چارچوب امکانات مالی و تجهیزاتی تا حد ممکن تیم ها را پشتیبانی می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار