معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: طرح سرشماری سلامت جمعیت، از اول مردادماه همزمان با سراسر استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دکتر مهدی زنگنه افزود: طرح سرشماری سلامت در حوزه بهداشت با هدف ارتقاء عادلانه دسترسی به خدمات و نیز بهبود کیفیت خدمات رسانی در قالب طرح تحول نظام سلامت و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان تصریح کرد: طرح سرشماری سلامت جمعیت در تمام شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و کلان شهرهای کشور درحال اجرا است اما در شهرستان های سوران و مهرستان به دلیل داشتن جمعیت زیر 20 هزار نفر اجرا نمی شود و این شهرستان ها همچنان از خدمات بهداشتی درمانی روستایی بهره می گیرند.

دکتر زنگنه ادامه داد: در طرح سرشماری، افرادی با کارت شناسایی ویژه همراه باکاور به در منازل همه شهروندان مراجعه می کنند و از آنها در خصوص کد ملی، شماره تماس، کدپستی، سن، نسبت اعضاء با سرپرست، وضعیت تاهل، سواد شغل و نوع بیمه و بیماری فشارخون، دیابت، سرطان، تعداد مادر باردار و یا افراد فوت شده در سال 94 و یا سال جاری سوال خواهند پرسید.

وی ادامه داد: انجام مراقبت های تغذیه، سلامت روان، پیشگیری از بیماری های واگیر و کنترل عوارض بیماری های مزمن و غیرواگیر از جمله مسئولیت های مراقبان سلامت است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار